Jump to content

6-6,5-7TCU?


Toby

Recommended Posts

Driver og ser etter alternativer til 6x45 når 222 pipe er utskutt.Er det noen som har erfaring med disse patroner?Etter det jeg skjønner så er dem alle basert på 223 hylsa,necket opp og skulderen utblåst(imp)brukes i unaiten til metallsilhuett ofte i T/C contender/encore.Fant diesett til 6 og 7mm men ikke til 6,5'en.Hvor mye koster en brotsch?så ikke noen TCU patroner på listen.Lurer på om noen har noe COL på disse patroner med forskjellige kuler?Vet at Peter var inne på tanken av 6TCU,men at det ble 6x45.mvh Toby

Link to comment
Share on other sites

Driver og ser etter alternativer til 6x45 når 222 pipe er utskutt.Er det noen som har erfaring med disse patroner?Etter det jeg skjønner så er dem alle basert på 223 hylsa,necket opp og skulderen utblåst(imp)brukes i unaiten til metallsilhuett ofte i T/C contender/encore.Fant diesett til 6 og 7mm men ikke til 6,5'en.Hvor mye koster en brotsch?så ikke noen TCU patroner på listen.Lurer på om noen har noe COL på disse patroner med forskjellige kuler?Vet at Peter var inne på tanken av 6TCU,men at det ble 6x45.mvh Toby

 

6,5tcu brotsj har vel magnum hansen om jeg ikke husker feil, var i kontakt med han i høst for har selv litt tanker om en slik 6,5 tcu. disesett har jeg ikke sett noe til.

 

men Etterbrenner var vist klar for noe tcu så du kan jo ta kontakt med han, han vet vel litt mer om disse.

Link to comment
Share on other sites

Fant lade data til 6mm TCU i Cartrigdes of the world edition 8. Men ingen ting om patron lengder. 6.5 tcu har to sider i hornadys 5 edition. Patrontengder på 2,55-2.785 tommer. Feks 95g v-max har en utgang på 2200 fot i et 10 toms contender løp.

Min mening.

Les alt du kommer over om 6.5 Grendel. Har fått bygd om min vixen og med mindre enn 2 måneders erfaring er jeg skikkelig fornøyd.

100g lapua helmantel. topp presisjon bedre enn 15mmmed 3 skudd og utgang på 810 m/s

85g Sierra HP varminter ennå bedre presisjon! utgang på 890 m/s.

Grendelen har billig die sett, kuler. Hylsene koster litt ca 9.2 pr stk men er av topp kvalitet og lett å få tak i.

Link to comment
Share on other sites

Fant lade data til 6mm TCU i Cartrigdes of the world edition 8. Men ingen ting om patron lengder. 6.5 tcu har to sider i hornadys 5 edition. Patrontengder på 2,55-2.785 tommer. Feks 95g v-max har en utgang på 2200 fot i et 10 toms contender løp.

Min mening.

Les alt du kommer over om 6.5 Grendel. Har fått bygd om min vixen og med mindre enn 2 måneders erfaring er jeg skikkelig fornøyd.

100g lapua helmantel. topp presisjon bedre enn 15mmmed 3 skudd og utgang på 810 m/s

85g Sierra HP varminter ennå bedre presisjon! utgang på 890 m/s.

Grendelen har billig die sett, kuler. Hylsene koster litt ca 9.2 pr stk men er av topp kvalitet og lett å få tak i.

 

Hadde vært morsomt om du kunne lage en egen tråd om børsa og kalibret du har i 6,5 Grendel.

Hvordan børsemaker fikset å få patronen i en vixen kasse, bolten måtte vel bygges om osv??

Link to comment
Share on other sites

Har selv 10" og 14" TC løp i 6,5 og 7 TC/U. Col avhenger her av hvor lang friflukt du har, evt hvor mye grep du har igjen på kula. I et magasin våpen vil maks magasinlengde avgjøre col. I og med at begge er villkatter (samme med 6 TC/U) er det vel ingen standard for maks col. Diesett til 7 TC/U er i Forster linjer og Redding fører helt sikkert alle tre. Har selv Hornady til 6,5 og Forster til 7. Med rett ladning skyter begge ca. 1" på 100 meter i pistol.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...