Jump to content

Bæresele til håndkikert


Kriegh

Recommended Posts

jeg har også bæresele fra butlercreek. knallbra greier! Alle de forskjellige typene seler er mer eller mindre like. Bare prøv deg fram og finn noe som passer for deg selv.

 

Når det gjelder butlercreeken så er det noen "små snorer" som ska festes i festepunktene på kikkerten dersom clipsene på selen er for store til dette. For min kikkert var clipsene nettopp for store, og jeg likte ikke dette med å feste kikkerten i noen tynne stropper for så å klipse den fast til selen. En kompis kom derfor med den flotte ideen, at en benytter seg av store splittringer eventuet små nøkkelringer og fester disse på kikkertens festepunkter, og klipser selen fast i disse. Da føles det mer trygt og solid.

 

Før jeg kjøpte sele lå stort sett kikkerten enten i sekken eller på kjøkkenbordet, nå er den med overalt på tur og jakt, og brukes flittig. En slik sele er et knallbra verktøy :D

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte en slik i vinter. Husker ikke helt hvor jeg fikk tak i min, men lurer på om det var hos Schou. Genial greie. Eneste litt klønete er hvordan feste den i kikkerten. Var slags karabinkrokklips på min. Satte på splittringer, og problemet var løst. Leupold har for øvrig en løsning jeg ville gått for. Sikkert noen som forhandler slike, eller kan skaffe her i landet og:

 

http://www.leupold.com/hunting-and-shoo ... r-harness/

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...