Jump to content

S&W 686 6 skudds eller 7 skudds?


sorander

Recommended Posts

Har vært mye godsnakk om denne revolveren her inn i det siste, men ingen har nevnt om de anbefaler 6 skudds eller 7 skudds utgaven. Fordelen med 6 skudds er vel at du enklere får tak i hurtiglader og at tønna ser mer "klassisk" ut, men hva er fordelen med 7 skudds utgaven? sånn bortsett fra ett ekstra skudd i tønna :mrgreen: Er dette en ny utgave med annen mekanikk eller er de "like"?

Link to comment
Share on other sites

Det er en grunn til; på 7-skuddsutgaven kommer låsehakkene mellem kamrene, og det som normalt er den tynneste delen av kammerveggen blir flere ganger tjukkere. Burde tåle litt mer trykk, men jeg vet ikke om det er målbart...

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

Til praktisk revolver kjøper man seg litt marginer ved bom, ellers tror jeg det er hipp som happ. At låsehakket står mellom kamrene er selvfølgelig ikke noe minus, men det punktet er ikke SÅ svakt som mange vil ha det til.

 

Gjør du det? Hvor mange skudd har du lov til å skyte i revolverklassen før omladning? :mrgreen:

 

Ikke sikker på om en prosedyrefeil er å kjøpe seg margin... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Til bruk i NSF er 7- skudds tønne bare tull. Det eneste du oppnår er at det blir "lengre rundt" hvis du av en eller annen grunn får klikk eller roter det til på annen måte.

 

Det blir også kortere veg mellom hvert kammer, noe som burde påvirke doubleactionavtrekket positivt (den delen av avtrekket som roterer tønna). 1/7 istedenfor 1/6, det er en reduksjon i vandring på 14%.

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

Kjøper du 7 skudds og ikke liker det, kjøper du bare en 6 skudds tønne.

Jeg har prøvd, og vet dette går. Så slipper dere å kverulere om dette 8):lol:

Jeg har 7 skudds, men hadde nok kjøpt 6 skudds nå pga. pris og får du et klikk på feltrunden er det ett klikk mindre å ta en ekstra runde i håp om at skuddet går før stans.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...