Jump to content

Lyddemper til hagle


Melk

Recommended Posts

Sorry, jeg ser det er en del andre lyddemper tråder, men jeg vil ikke "kuppe" disse, så jeg lager min egen.

 

Jeg har sett noen filmer med lyddemper til hagle, og lurer på om disse faktisk finnes, og hvor bra er de egentlig?

Forstår at dette er et super HARRY produkt, men til det formålet jeg ønsker å bruke dette til, hadde jeg satt stor pris på mindre lyd.

Der jeg jakter, kan kanskje folk bli plaget med høye smell hvis man har en god dag, og vil derfor sjekke opp mulighetene rundt lyddemper til hagle.

 

Jeg bruker en O/U Hagle, og vil tro at man kanskje finner dempere i USA, men mer konstruert til halvauto/pumpehagler?

 

Noen som vet om det finnes til O/U hagler, hvor bra de er, pris, og hvor man kan eventuelt kjøpe en?

 

Kanskje litt dumt spørsmål, men jeg er helt blank på erfaring på denne type utstyr.

 

Mvh

 

Melk

Link to comment
Share on other sites

[...]Jeg bruker en O/U Hagle, og vil tro at man kanskje finner dempere i USA, men mer konstruert til halvauto/pumpehagler?[...]

 

Glem USA og lyddempere, sånn er fyfy der borte. I våpenmotstanderenes Utopia, UK, derimot er lyddempere nærmest obligatorisk. f.eks Hushpower

Link to comment
Share on other sites

hmm hvor mer jeg tenker på det, des mer feil høres det ut som...

Tenkte ikke på gjenger på O/U .....

 

Trodde kanskje det fantes noe man kunne tre over på en eller annen måte..

Men igjen da kommer problemet med å "sikte" ...

 

hmmmm :lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Går fint med lyddemper på o/u hagle, denne er i cal 20.

muzzle2.jpg

Burde ikke være umlig å importere noe slikt fra England. Sikkert ikke billig.

Noe enklere løsning blir det jo med demping av enkeltløpet hagle.

Hvordan tilgangen på sub hagleammnisjon er i Norge vet jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Sub hagleammnisjon?

Hva er det?

 

Det er haglepatroner der hagleladningen går under lydens hastighet(sub-sonic), dette for å ungå "piskesmellet" man får når ladningen går over lydens hastighet. Det er ikke et must å ha sub haglepatroner hvis man skal bruke demper, men effekten blir betydlig bedre.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ammunisjon med utgangshastighet lavere en ca 320m/s

En "normal" haglepatron ligger noe over dette i hastighet, og noe av poenget med demper er vel at det skal bli så stille som mulig?

 

Edit: var ikke rask nok der nei :)

Link to comment
Share on other sites

Skal du bruke haglepatroner med stål er høy utgangshastighet et must da egenvekten på stål er mindre enn bly. Den ekstra farten gir den kraften du trenger! Sub ammo må bruke bly, tungsten eller andre materialer med høy egenvekt for å ha effekt. Sub stålpatroner funker kanskje på en spurv, men ikke sjøfugl.

 

Skal du dempe en hagle så ville jeg kjøpt en billig pumpehagle for så å bygge en ny sikteskinne i kant med demperen. Pent blir det sikkert ikke, men du skåner jo miljøet for litt støy.

Så lenge du ikke er nødt til å dempe en hagle, så tror jeg det er mye andre spennende prosjekter å bruke pengene på i stedet :)

Link to comment
Share on other sites

må nesten slenge meg på dene tråden.

 

Har laget noen rifle dempere. De fungerer brukbart. Så for morro skyld laget jeg også en til hagla på samme prinsipp som rifle demperne. Har ei automat hagle og tenkte da at det gikk jo ann å prøve med slugg. Da demperen ble fedig og ble testet hadde den nesten ingen effekt. Hadde trodd det skulle blitt mye bedre så det ente med at jeg rusle inn igjen nærmest med halen mellom beina. Demper prosjekt til hagle havnet der å da på is. Men slike prosjekter kan jo taes frem igjen hvis mann får noen nye glupe ideer

Link to comment
Share on other sites

shotgsup.jpg

The Shotgun Reflex Suppressors have a perforated barrel extension tube inside its body (photo above) running all the way through it, which will keep both shot and slugs from colliding suppressor elements. Although the tube is unchoked, the perforations perform the same effect as a choke by braking outer shots, making the suppressor about equal to a 3/4 choke with shots.

 

The limitations with suppressing shotguns are: 1 - With standard supersonic ammo the flight noise of shot is so high, that the suppressed noise is only 5 - 6 dB lower than as unsuppressed. If one gets or can load subsonic ammo, the noise reduction is quite enough for effective hearing protection. 2 - Only single barrel shotguns can be suppressed with reasonable amount of work. 3 - Suppressor affects balance and sight line of the shotgun.

 

Shotgun Reflex Suppressors are individually designed and built by special order for each shotgun. They are not available for export.

http://www.guns.connect.fi/rs/rifles.html

Link to comment
Share on other sites

Burde ikke være umlig å importere noe slikt fra England. Sikkert ikke billig.

 

Exporting

We can export guns (we arrange export licence on S/Gs & F/As) and Saddles etc.

 

We do not have to charge VAT on NEW products being exported (to calculate price without VAT multiply by 40 and then divide total by 47). Use the converter, shown below, to calculate in your own currency.

 

Shotguns and firearms will need an import permit from country of destination (and sometimes an end user declaration). Once we have a copy of that we arrange an export licence (add £50.00 Sterling). All carriage will be at cost + insurance.

 

Enkeltløpet baikal til 385 pund = 3800kr plus moms, frakt og ekportlisens?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...