Jump to content

Manurhin Revolver


Ruger no.1

Recommended Posts

Kom over en Manurhin MR 88 revolver i 357 mag. Har ikke hørt om de før. Noen her på forumet som kjenner til disse franske revolverene? I følge en del amerikanske nettsteder skal de vistnok være topp kvalitet og meget presise. Brukererfaringer mottaes med takk.

Link to comment
Share on other sites

jeg har blåst løpet på en MR88, god revolver bortsett fra den skuddbula som kom midt på løpet :P

 

ellers er den som Rugere flest: god på SA, ikke så bra på DA.

dette kommer av slagfjøra som er spiral isteden for bladfjør som det er på MR73 og S&W

meget god presisjon med rett ammo.

 

(edit, grov skriveleif)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skutt 3-4000 skudd med min siden jeg kjøpte den i fjor sommer.

på den tiden har jeg bytta til Wolff fjører og holdt den velsmurt, ulempen med å redusere slagfjøra er at noen hetter (remington) kan ha en tendens til å klikke.

 

Manurhin bruker samme riflestigning og toleranser på MR88SX som på MR73, Som Beerman nevner over så har den spiralfjør noe som gjør at du får et tungt DA avtrekk men du blir knallgod på DA skyting etter en stund.

 

Trausch grepet som sitter på revolveren er etter min opfating helt elendig tilpasset siden revoveren beveger seg i gummigrepet når jeg skyter, min revolver ble kjøpt hos børselars som importerer disse til norge og jeg har bestilt Houge grep til ruger security six for å montere det på min revolver.

 

Den kan føles litt lett når du skyter tunge 357kuler i den men med 158 gn .38 ladninger er den helt konge.

personlig liker jeg å skyte 125gn Frontier kuler i .38.

 

Ladninger til revolveren min har jeg sydd sammen noen forskjellige av stort sett har jeg holdt meg til ladeboken og vithavouri`s tabeller det virker godt til felt/papp.

 

hvis du skal lade 357 mag så få tak i noen frontier kuler fra Landrø de virker og kan trygt holdes på start ladning med N110 krutt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...