Jump to content

Hjelp, nybegynner skal kjøpe våpen


Stian Johansen

Recommended Posts

Hei

 

Jeg vil kjøpe meg

.22 Pistol

9mm eller .40 Pistol

.357 Revolver

men er usikker på hva jeg skal kjøpe.

 

Primært er de til trening og konkurranser i klubben, men kunne tenkt meg å begynt med feltskyting etterhvert. Er ikke ute etter ekspert våpen, men noe for en glad amatør.

 

Er det noen som har forslag ?

 

Stian

Link to comment
Share on other sites

22 lr kan anbefale walther.

357/38 kan anbefale s&w,gjerne en 686

9mm eller 40, eller hvorfor ikke 45 acp, i 9mm har du en hel haug med potente italienere og noen plast pistoler fra østerike og tyskland, men min favorittpistol til militerfelt er colt`n min en serie 70 government i 45acp slik som de er ment å være, det er ingen avansert superpistol men det det smeller kraftigt og fint hver gang, og den er drit gøy å skyte med samt vakrere skytere en 1911`n skal du lete lenge etter.

Link to comment
Share on other sites

:) Hei og velkommen her på kammeret Stian Johansen!

Du bør søke litt på akkurat dette, da det er masse bra råd å finne her.

Det beste rådet må bli å kjøpe en meget god .22 pistol. Bruk mest penger på den, da det blir den du antakligvis kommer til å skyte mest med. Når det gjelder grøvre pistol, bør du holde deg til 9mm da ammoprisene på de andre kalibrene er mye høyere! (Kanskje ikke så viktig hvis du lader selv..)

I revolver .357 Mag / .38 er det vel S&W 686 som er det mest vanlige.. :wink:

 

Kanskje det viktigste er at du prøver så mye som mulig først. Det er sikkert mange skytevåpen du kan teste av medlemmer i lokal pistolklubb?

Hvor holder du til?

Link to comment
Share on other sites

Takker

 

Det blir nok mest skyting med .22 ja, så det var et bra råd.

Har prøvd S&W 686 med .38 ammo og den likte jeg veldig godt så det blir nok den

Så har jeg prøvd en Glock 35, en eller annen Cz 9mm og en .40 Israelsk 1911 plast kloning, synes de var veldig forskjellige å skyte med, traff best med Cz'en. Får spørre pent de på klubben om jeg kan låne noen andre slik at jeg får testet. Kunne tenkt meg å prøve en Beretta 92F også, den er pen :-)

 

Stian

Link to comment
Share on other sites

8) Husk iallefall på ammoprisene! Det er utrolig gøy å skyte, men når det koster mellom 5,- og 10,- pr smell blir det fort LITE trening!

.22 får du for ca 0,30 pr skudd i dag, bra 9mm koster 1,60 pr skudd; (Så det bør være overkommelig!)

Holder du til i Lillehammerdistriktet så si ifra.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Priser fra Jaktdepotet's katalog:

2,41 pr skudd .357 (Ved kjøp av 5000 Magtech), 1,76 pr skudd .38 (Ved kjøp av 5000 Magtech)

(Med forbehold om prisoppgang siden katalogen ikke er helt fersk.. Send de en mail!)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er "nybegynner" som nettopp har kjøpt våpen i de kaliber du nevner. Jeg endte opp med følgende etter maaaaaange runder med meg selv og andre.

 

.22lr. Feinwerkbau AW93

.357 mag. S&W 686. (Selges forøvring ny på XXL for 5499,-)

9mm. S&W Performance Center 952-2.

 

Jeg er meget fornøyd med disse valgene.

Link to comment
Share on other sites

Ja det var virkelig noen kvalitetsvalg. Kostet skjorta...? Men du får nok glede av de våpnene der (hvis du har våpen i 20 år så er jo prisen pr mnd omtrent 0 så det er ammoen som svir mest i lommeboken - trøster iallefall jeg meg med :D ).

Link to comment
Share on other sites

Skal du skyte feltskyting så er 9mm (9x19) en fin patron. Da kan du skyte militær og grov med samme pistol. Går du opp til .40 eller .45 så kan du kun bruke den i militær. Nå er det ekstra sjarm å skyte med .45 acp, men det er stive priser på ammo om du ikke skal lade selv.

 

Velger du en SmithAndWesson 686 så tar du ikke feil.

Her er min 686 med Nill grep, tunet av børselars (Morten) og montert avtrekkskule.

Et nydelig våpen å skyte med. Nå ligger faktisk pistolene på hylla inntil videre. Revolver er bare sweeet :)

 

P4230013.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg er "nybegynner" som nettopp har kjøpt våpen i de kaliber du nevner. Jeg endte opp med følgende etter maaaaaange runder med meg selv og andre.

 

.22lr. Feinwerkbau AW93

.357 mag. S&W 686. (Selges forøvring ny på XXL for 5499,-)

9mm. S&W Performance Center 952-2.

 

Jeg er meget fornøyd med disse valgene.

 

Det var en ganske solid prisforsjell fra WingeVåpen som skulle ha 7700 for S&W686.

 

Ellers har du også Taurus versonen av 686 som ligger på 4500 ca ny (sarpsborg våpen)

Link to comment
Share on other sites

Det skal jeg ikke si meg sikker på. jeg var å så på den her for en ukes tid siden.

 

Den var ganske identisk med S&W 686, men litt annet grep. Den var helt ok å holde i ,men jeg hadde byttet ut med Houge grep. Jeg sikler noe vildt på den saken der selv og har en godkjent .357magnum søknad liggende. Mangler bare litt cash

Link to comment
Share on other sites

Nå er det ekstra sjarm å skyte med .45 acp, men det er stive priser på ammo om du ikke skal lade selv
De tar 2,58 for smellen på Jaktdepotet.. Ikke det jeg kaller STIV pris når de tar 6,85 / 6,95 pr smell for .32 S&W Lapua hos M. Landrø! :twisted:
Link to comment
Share on other sites

Fy f, det var helt ville priser. At folk kjøpet ammo til den prisen er for meg uforståelig. Landrø er ikke kjent for å være billige, men dette var helt villt.

 

Jaktdepotet får pluss i boka mi for å selge 45 acp ammo for den prisen. Vanligvis kommer jeg ikke over 45 acp ammo til under 3.50 pr stk. Med tanke på at du får 9mm ammo til under 2 kr stykket så er 45 acp dyr sett i forhold når det går noen tusen skudd i året. Det koster å være stor kar :)

Link to comment
Share on other sites

Nå er ikke sarpsborg våpen så himla dyre på ammo heller.

Har både 9mm og 45 auto, kjempe gøy begge to. Lader 45'n selv, kjøpt hylser av Labrat her på forumet, og støper kulene selv.

.45 til 50 øre smellen :lol:

 

Får CCI .45ACP i porsgrunn til ca 5 kr smellen. Billigere ved kjøp av kasse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...