Jump to content

hvor lang tid tar det å få svar på søknader ?


Hedmarkingen

Recommended Posts

Hvorfor bruker du Oslo når det står 'Bosted: Hedmark? De er sikkert mye raskere på hedmarken?

 

Pga. en tabbe da jeg oppdaterte opplysninger i folkeregisteret. Står oppført med hedmarks-adressen min, så ett komma til slutt med Oslo etter. Dette visste jeg ikke om før skaden var skjedd. Regninger og alt har jo lett funnet veien til Hedmark uten problemer :P

Link to comment
Share on other sites

Aust-Agder, Risør Kommune.

 

Noe sier meg at pistol/praktisk-rifle tar lengre tid å få gjennom enn jaktvåpen?

 

Jeg har ikke noe erfaring med Risør. Men jeg har søkt på 2 børser i Arendal de siste 3 årene og det har godt på 2 dager.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, klarer ikke helt å føle sympati med de av dere som må vente to-tre uker :mrgreen: Jeg tror nemlig jeg har uoffisiell verdensrekord i lang behandlingstid; nesten ti - 10 - måneder. Selv med gjentatte purringer og telefonsamtaler med en politiadvokat som satt med søknaden på pulten sin. Hadde gitt opp for lengst når damen på kontoret ringte og spurte om hun skulle poste den godkjente søknaden til meg, eller om jeg ville komme å hente den. Jeg takket pent ja til posting og sa at hadde jeg ventet ti måneder, så skulle jeg alltids klare et par-tre dager til...

 

Men i frykt for å bli svartelistet så skal jeg ikke si hvilket politikammer det gjelder. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nemlig jeg har uoffisiell verdensrekord i lang behandlingstid; nesten ti - 10 - måneder. Selv med gjentatte purringer og telefonsamtaler med en politiadvokat som satt med søknaden på pulten sin.

 

 

Det kommer naturligvis av at det ikke er å lett å avgjøre om en tulling som deg kan ha eller trenger våpen! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Det får du oppgitt om du ringer politet i oslo.

 

29 dager er ikke lenge i oslo 8)

 

Nå fikk jeg tak i luringene, etter 33 dager har de godkjent 22lr, 9mm, 357mag og 40s&w :) Papirene er sendt i dag.

 

Nå skal jeg feire med å bestille en helt ny Pardini GT45/9mm 6" Silver!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...