Jump to content

Hunter F1 JAKTRADIO


gaupejeger

Recommended Posts

dersom du får feil på radioen så får du nye fra butikk (ved reklamasjon) såfremst de har en ny inne. Det vil si at dersom du er uheldig på jakt så slipper du å vente i ukesvis på at radioen skal bli reparert. I tillegg kan de fleste butikker som selger hunter legge inn ekstra kanaler ved behov.

Link to comment
Share on other sites

kjenner ikke til dette, men norma har ansatt en radioekspert (kan ingenting om jakt og våpen, men alt om radioer. hyggelig fyr) som står for all support. Hver butikk som selger radioene vil få et program for å legge inn ekstra kanaler på radioen, men radioen leveres med alle de mest vanlige jaktkanaler. Tror nok ikke det er noe problemer med kompabilitet.

 

Hvorvidt Hunter F1 er bedre enn alternativer skal jeg ikke uttale meg om. Lykke til med valg av radio gaupejerger :D

Link to comment
Share on other sites

Ikkje for å ødelegge planen din Gaupejerger, men Icom har IC-F3022 til ein veldig fordelaktig pris. Den er ikkje den minste radioen, men har stort batteri, og option på Bluetooth, sånn at du slepp ledningen, berre et tips.

 

Har desverre ingen erfaring med Hunter, men støtter Egil med den jaktpisken, det er gull verdt.

Link to comment
Share on other sites

Var det ikke en periode at Hunter gikk på egne frekvenser og ikke pratet med andre radioer med de vanlige jaktkanalene?

 

De har som mange andre radioer hatt enge modeller som har gått på annen frekvenser. Hette ikke den Hunter M69 eller noe sånn, den jeg tror du tenker på?

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker ikke modellbetegnelsen, bare en orange radio som en hadde kjøpt til bruk sammen med et jaktlag, og så kunne han ikke prate med de andre. Mener bestemt det var Hunter iallfall. Dette er en del år siden. Var ikke så nøye heller da. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt Hunter sin radio på noen turer nå, de andre bruker Icom og vi har ingen problemer med å høre hverandre. Vi har testet radioene på laaaange hold (5w utgangseff.) og det var faktisk Icomen til den ene kompisen som først datt ut og ikke kunne sende, mens min hunter kunne sende til alle. Så, sånn er da det... :D

 

Uansett, de fleste radioer til noen høvdinger er gode som bare det, er ikke så nøya hva de heter, så lenge det ikke er noe jalla og du blir lurt da! :lol:

 

 

Men som de andre sier, pisken er gull verdt. Du får mye lengre rekkevidde med den pluss at det er enklere å stikke den på skulderlappen evt. og slippe å ha den tykke tingen stikkene i lomma.... :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt min hunter F1 på hjortejakt. De resterende jaktlagsmedlemmene har en variasjon av icom, la fayette og zodiac (?). Hadde ingen problemer med å høre noen av disse, og fikk tilbakemelding om at også min stemme var klar og tydelig. Batteriet holder også svært lenge, og der min kompis var nødt å lade med sin icom, kunne jeg holde det gående enda en dag :)

 

Jeg bruker da skogsantenne, men regner med at de fleste bruker dette på jakt i skogområder enten det er snakk om icom eller F1 hunter eller hva som helst!

 

Et godt kjøp er i hvertfall F1, jeg er kjempefornøyd :!:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også veldig fornøyd med min Hunter F1. Brukte den hele jakta i fjor og har ikke noe å klage på. Veldig god batterikapasitet, samt at den er liten og lett.

 

Klarte å knekke skogsantenna midt i elgjakta og måtte bruke standard antenna. Merket ikke noe forskjell på sending eller mottak under de forholdene som vi jakter i.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...