Jump to content

Skal du kjøpe Tikka T3?


EilertseN

Recommended Posts

jeg kjøpte meg en tikka t3 lite ss 308. links for en måned siden. fikk den rett i hånda da de hadde maaaange på lager.

var ogsa meget heldig med prisen, siden de ikke hadde inne den nye prislista fikk jeg 15% på 2007 prisen som var det eneste han fant... :mrgreen:

er nok ikke flere igjen til den prisen, men jeg vet det er flere t3 igjen på lager.

Link to comment
Share on other sites

Alle forhandlere som har Tikka på lager er jo heldige! Men Våpen som må hentes fra importør (Schou våpen) er umulig og oppdrive.

Etter det jeg ble opplyst om var det 6.5 og 223 det mest etterspurte kalibere.

Så det har ingenting med hva de har på lager oss de forskjellige forhandlerne, men nye våpen og oppdrive.

Link to comment
Share on other sites

I. følge rykter har de hatt problemer med å levere som følge av at de har hatt problemer med stålkvaliteten på Sako fabrikken. Opplysninger er fra større forhandler i Norge - mer enn det har jeg ikke verifisert disse ryktene, så ta det for det det er. Er i så fall positivt at de faktisk ikke sender av gårde våpen med laber stålkvalitet, og faktisk virker å fange opp slike problemer i kvalitetskontrollen.

 

(PS! Har selv T3 i 6,5 og er meget godt fornøyd. Ingen bransjetilknytning).

Link to comment
Share on other sites

Sako og Tikka løpene blir produsert på de samme maskinene.

Produsenten slet lenge med å få tak i rustfritt stål med høy nok kvalitet.

Derfor ble det nesten 6 måneder ventetid på enkelte kaliber og modeller.

Dette har bedret seg og leveringstiden går stadig nedover.

Link to comment
Share on other sites

Alle forhandlere som har Tikka på lager er jo heldige! Men Våpen som må hentes fra importør (Schou våpen) er umulig og oppdrive.

Etter det jeg ble opplyst om var det 6.5 og 223 det mest etterspurte kalibere.

Så det har ingenting med hva de har på lager oss de forskjellige forhandlerne, men nye våpen og oppdrive.

 

 

det jeg mente var at dersom noen hadde fått oppgitt ventetid på 6måneder eller mer, kunne jeg godt gi dem tlf.nr til den forhandleren jeg bruker. så kunne dem hatt våpenet på døra i løpet av fjorten dager.(ingen bransjetilknytning)

Link to comment
Share on other sites

Alle forhandlere som har Tikka på lager er jo heldige! Men Våpen som må hentes fra importør (Schou våpen) er umulig og oppdrive.

Etter det jeg ble opplyst om var det 6.5 og 223 det mest etterspurte kalibere.

Så det har ingenting med hva de har på lager oss de forskjellige forhandlerne, men nye våpen og oppdrive.

 

 

det jeg mente var at dersom noen hadde fått oppgitt ventetid på 6måneder eller mer, kunne jeg godt gi dem tlf.nr til den forhandleren jeg bruker. så kunne dem hatt våpenet på døra i løpet av fjorten dager.(ingen bransjetilknytning)

 

Hei! Gi meg nr. så skal jeg ringe isåfall.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner at jeg har valgt rette børsa når det er så stor etterspørsel, skal hente min T3 super varmint i 300 Win mag til helga, denne ble bestilt i februar. da jeg innhentet tilbud var jeg i kontakt meg xxl og de opplyste om at de hadde våpenet på lager, så der er karnsje noen igjen dær! ble ikke så jeg handlet dær pga kikkert tilbud å lyddemperjobb.

Link to comment
Share on other sites

.. og vi som faktisk var inne på tanken å forby T3 på banen pga plastkoppen på sluttstykket som treffer hodet ved punktering av tennhette. Det er bare flaks at ingen har fått den i øyet. Sistemann fikk plasthetta midt i mellom øynene noe som resulterte i et blødende sår. Vi har hatt slike problemer med to T3'er som har vært benyttet som klubbvåpen. Nå har de vært på service og jeg er spent på hvordan de oppfører seg. Ingen får skyte med disse børsene uten briller/skytebriller.

 

Utrolig at dette er et problem 110 år etter M98 kom på markedet.

Link to comment
Share on other sites

kjøpte tikka t3 lite 6,5x55 på februar. tok 5 dager fra jeg sente søknaden til forhandleren til den var her. 12300,- med zeiss 3-9x42 kikkert og 5 skudds magasin. meget god fornøyd med den. god å skytte med.

har en tikka m658 men synnes t3 er mye bedere å skytte med

Link to comment
Share on other sites

Har handla meg Tikka T3 Lite, SS 6,5x55 i helga!

Følte jeg hadde flaks, for har lett litt rundt.... Betalte 9900,- for rifla.

Var vel verken dyrt eller billig??? Tror prisene nå framover er enda stivere.

Mener de skulle ha nesten 12 lapper for den samme rifla på XXL.

 

Fikk en god kikkert, bra demper og mye annet til gunstig pris, så tror ikke jeg kom så galt ut :-)

 

Ø

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...