Jump to content

1 st. Choice hundefor


Jutul

Recommended Posts

Jeg har i lang tid solgt ett hundefor som nå utgår fra markedet, Lonestar. I det moment har jeg fått tilbud om å forhandle ett nytt for som heter 1 st. Choice og har tatt inn en palle med dette foret.

Jeg vet at foret har vært på markedet en stund, og lurer på hva slags erfaringer andre har gjordt seg med dette foret, både positivt og negativt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jutul skrev:

Jeg har i lang tid solgt ett hundefor som nå utgår fra markedet, Lonestar. I det moment har jeg fått tilbud om å forhandle ett nytt for som heter 1 st. Choice og har tatt inn en palle med dette foret.

Jeg vet at foret har vært på markedet en stund, og lurer på hva slags erfaringer andre har gjordt seg med dette foret, både positivt og negativt.

Jeg har veldig god erfaring med foret - bruker det til begge mine bikkjer. Sammenliknet med Specific, Hills, Eukanuba og Royal Canin er jeg langt mer fornøyd med 1st Choice (relatert til sprukne poter og klør, pelsglans og røyting, avføring og sensitiv mage blant annet). Det foret som kan måle seg med 1st Choice er etter min erfaring Purina Pro Plan. Oppdretteren jeg kjøpte valp av i vinter (Svensk toppoppdretter av jaktlabber) har brukt foret i en årrekke, og anbefalte det.

 

Noe av det jeg synes er bra er at det er tilsatt glucosamin og diverse fiskefettsyrer slik at en ikke trenger å tilsette noe ekstra. Ellers er det vel slik at leverandøren av 1st Choice sender fraktfritt eller leverer på døra. Men foret er ikke noe billig-for.

Link to comment
Share on other sites

Er selv spent på dette foret. Har foret på Precept til nå, men det forsvinner sammens med Lone-star. Hamstret en pall med Precept før helga, men det tar jo slutt om ikke lenge. Fikk med en sekk av det nye foret på kjøpet. Har ikke rukket å prøve det enda, så hører gjerne andres erfaringer med det. Har i lengre tid prøvd å finne en erstatning for Precet, da jeg viste det skulle forsvinne, men alle alternativene har bare gitt meg tonnevis med avføring.

Link to comment
Share on other sites

For moro skyld,tester jeg nå ut det nye Norske foret Appetitt.Premiumfor som blir ca 100kr billigere enn Eukanuba,RC f.eks.Godt fornøyd sålangt og bedre enn Labb ja!Men nå bruker jeg litt innmatpølse i tørrforet 4 dager i uka også,så,men anbefaler å prøve Appetitt,du får neppe bedre tørrfor til den prisen.Må såfall være Kobuk..

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Lone Star og Precept er tilbake i Norge. Sjekk http://www.lone-star.no og http://www.preceptpet.no. Begge fôrene produseres nå i Europa, men med samme gode oppskrifter. I Sverige hvor disse fôrtypene selges i store mengder, så har testforsøk vist 4 av 10 mener at produktene har blitt enda bedre enn tidligere, mens 5 av 10 mener det er samme kvalitet som tidligere. Ny norsk importør er Kobuk AS som dere finner på http://www.kobuk.no.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...