Jump to content

Oss dårlige skyttere


TargetMaster

Recommended Posts

Selv er jeg forholdsvis ny med håndvåpen og en "dårlig skytter". (Treffer ikke ofte der jeg vil). Har drevet med mye idrett på forskjellige nivå opp gjennom årene men vi har vel aldri klalt hverandre dårlige utøvere. Forskjellige nivå greit. Det kommer vel an på ambisjonsnivå,alder og hvor mye tid man legger ned i idretten sin.

Det hadde vært fint om en del av "verdensmestrene" her på kammeret tok dette inn over seg. Noen av oss skyter for å slappe av og kose oss på banen, vi synes det er topp at det smeller og at vi treffer ett sted i blinken. (Innimellom en 10 er også). Praten, kaffekoppen og det å kjenne litt på andre sine våpen er like viktig som hvor vi treffer.

Kan ikke regne med å rekrutere seriøse mennesker til skytesporten med sånne holdninger.

Alle må begynne på bunnen med sikkerhetskurset og derfra utvikle sitt potensiale. Forhåpentligvis i ett godt miljø.

Bli voksne og vis i konkurranser med de beste hvilket nivå dere står på.

Vis andre respekt på det nivået de står på.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke helt sikker på om jeg forstår hva du mener med innlegget ditt. Mener du at mange her på kammeret er nedlatende mot "dårlige skyttere"?

 

Har du fått det intrykket så er jo det litt leit. Kan ikke si jeg deler det synet med deg. Selv er jeg mer opptatt av gleden og utfordringene med skytesporten enn hvor jeg står på resultatlista. Som Ole Einar Bjørndalen sier så må man skille mellom prestasjoner og resultater.

 

For å være arlig så føler jeg noen ganger at jeg skyter bare for å kunne ha gleden av å lade opp igjen patronene. Kammeret er nok en plass for alle skyttere/jegere og hjemmeladere på alle nivå.

Link to comment
Share on other sites

:? Jeg synes ikke du har fått så elendig behandling her TargetMaster? Til tross for at du sier du er 'ny med håndvåpen' og 'en dårlig skytter' så har du da fått fornuftige svar på dine spørsmål her? Jeg ser at du har startet mange tråder med forskjellige tema, og du får da svar? At du til og med får svar fra 'verdensmestre' bør du da ikke klage på? Jeg for min del synes det er storveis at noen av landets beste skyttere faktisk hjelper oss amatører her på kammeret! :)

At du savner kaffekoppen her på kammeret er vel greit nok.. Et bilde av en kaffekopp på en dataskjerm "gir" ikke den rette følelsen og smaken uansett..

Link to comment
Share on other sites

Siden du har postet denne under ”pistol” regner jeg vel med at det er oss pistolskyttere du synes er ”flinke” til å kategorisere skytekolleger som dårlige eller gode.

Mange innlegg inneholder en hel del ironi, ispedd en og annen provokasjon for å få opp ”temperaturen”, men jeg kjenner meg heller ikke helt igjen i ”verdensmester” VS dårlige skyttere karakteristikken din. De som ER gode skyttere vet det og sier det. Vi som ikke er SÅ gode, og samtidig forestiller oss at vi også er gode, men egentlig er mosjons og "morro med pistolskyting" skyttere, skylder på for liten tid til trening, for lite penger til våpen, ammo og stevner, fysiske skavanker som dårlig mørkesyn og et skarpsyn som ikke lystrer så fort som tidligere.

Unnskyldingene brytes ofte helt ned til den udefinerte diagnosen ”dagsform”. Selv motlys på kornet på standplass 1 i Brumunddal før påske ble jeg før skyting fortalt at var et problem.Det merkelige er at det er bare vi som er litt…. mindre gode… som i ettertid kan bruke denne informasjonen til noe :D

Link to comment
Share on other sites

Hei alle ny kammervenner. :D

Er skikkelig fornøyd med den oppfølgingen jeg har fått på kammerset. Har lært utrolig mye på kort tid og alltid fått greie svar.

Ønsket å sette fokus på at det er virkelig gøy å skyte enten vi havner på topp eller bunn av lista og at vi ikke må bli så opptatt av resultatene at ikke "plink og pangere" tør delta.

Noen av oss elsker lyden og trykket ved å fyre av et kraftig våpen, så får det heller bli en 7 er.

Mottoet blir vel for meg at det viktigste er ikke å vinne men at det smeller. 8)

Så aksepterer jeg at andre har andre ambisjoner med skytingen.

Da jeg i det små driver både med hådvåpen, rifle, hagle og fangst synes jeg at jeg i kammeret har funnet et topp forum for alle disse interressene.

Så bli ikke fornærmet mine venner for her er det godt og være. :D

Link to comment
Share on other sites

for her er det godt og være

Det er samme konklusjon jeg har kommet fram til! Når det gjelder nivået på pistolskyttere så er det fortsatt sånn at bare EN (Bromark?) kan bekle førsteplassen! Alle vi andre er bare listefyll, og grunnen til at vi deltar på stevner er jo for at vinneren skal få en flott premie! ( :P ) Det er beklagligvis sånn at en skal stå nederst på lista, men som nevnt før her, er første bud for en pistolskytter å ha MANGE gode grunner til at den ene (Bromark?) vant også dennegangen... :twisted:

 

(Av og til er det jo også en annen enn nevnte som vinner... :mrgreen: )

Link to comment
Share on other sites

Takker. Der hadde jeg helt sikkert ikke leita etter di :shock: . Men er det vanlig å legge det ut på andre sine hjemmesider a..?

 

Det har de ei heller gjort, men siden jeg fikk tak i resultatene legger jeg alltid dette ut på våre nettsider med engang. Ser nemlig ingen grunn til å vente med noe så viktig :-) og videre legger vi alltid ut resultater fra alle stevner våre skyttere deltar på....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Det er samme konklusjon jeg har kommet fram til! Når det gjelder nivået på pistolskyttere så er det fortsatt sånn at bare EN (Bromark?)

Domino er vel ikke akkurat ukjent med førsteplasser heller...

Ei heller OlavM, pluss endel til.

Tror nok det er en god del toppskyttere her inne.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei,

Jeg husker når jeg startet med pistol skyting, tror det var første gang siden forsvaret jeg skjøt med 9mm. Og det var en fyr som stod ved siden av og skjøt med sin fancy ett eller annet(tror ikke merket finnes lenger) Og jeg traff med bare 2 av 5 skudd i det svarte, og da skulle han gi meg råd osv. Som om jeg var en liten unge. Det er min erfaring med nedlatende oppførsel. Altså er det mange Besserwissere innen sporten!

Link to comment
Share on other sites

[Hehe. Har opplevd det samme, men så annerledes på det da våpenet hans var fra 18hundrepilogbue. Han gav meg råd mens han selv skjøt et par skudd inne på blinken i hvert sitt hjørne. ignorerte han helt til jeg prøvde våpenet og forstod at det ikke var skytteren men våpenet som var feil.

 

Selv om man bommer med et våpen fra 1 verdenskrig beetyr ikke det at skytteren er dårlig :D Ble overasket over spredningen på våpenet selv.

Link to comment
Share on other sites

Altså er det mange Besserwissere innen sporten
De fleste prøver vel bare å gi velmenende råd, og kanskje også hjelpe de 'ferske' med å unngå å legge til seg uvaner. Det er ikke alle 'gamlekara' som er like flinke til å lære fra seg og kanskje kan oppfattes som nedlatende, men jeg tviler på at det er meningen. Hvis du derimot ikke er intresert i råd og tips så kan det være like greit at du sier ifra. (Det er jo en mulighet for at du kan dette med pistolskyting bedre enn han som vil hjelpe..) Jeg for min del har bare positive erfaringer med tips og råd fra de 'erfarne' skytterene! :)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...