Jump to content

Prisforskjell på rifle?


Robert_Fossen

Recommended Posts

Hei Robert.

 

Det er med børser som med bil, eller kameraer, eller hva som helst annet: Det handler om merker, pris, kvalitet, snobbefaktor, utstyr, nytt/brukt, smak og behag, og alt det der. Og alt dette er minst like mye tilstede når det gjelder våpen som innen andre områder :lol:

 

Gå i en butikk, prøv deg fram og finn noe du liker. Så tar du deg en nettrunde blant de kjente våpenbutikkene, og sammenligner prisene etterpå.

 

Hilsen Hollako

 

ps: Søk først gjennom trådene her på Kammeret. Det er utrolig mye kunnskap og erfaringer alle Kammeratene deler med oss ferskinger

Link to comment
Share on other sites

Det er også noe som heter "shit in - shit out"... :wink: Noe mer konkret i formuleringen så blir svarene bedre også...

 

Skal jeg svare mer konkret, vil jeg spekulere i at det, i mellom de tre nevnte butikker, på det nærmeste vil variere med dagsformen til betjeningen hvem som er billigst... Ingen er vel spesielt kjent for å være generelt rimelige, men alle har flinke folk til å hjelpe kundene med fornuftige valg av våpen og utstyr...

Link to comment
Share on other sites

Første innleg stakkar...

Mottas som vanligt her ja.. :shock:

Vel-vel..

Skal du ha deg et våpen så forespør flere leverandører på det våpnet du ønsker deg, kan garantert lønne seg.

Det har eg merka.

Men først må du vite hva du skal ha våpnet til og hvilke våpen du ønsker!

Visst ikke du vet dette må du nok søke litt og lese, det står "masse" her visst en leter litt.

Lykke til!

 

 

 

John

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

En annen ting du bør se på er om butikken faktisk har ei børse å selge deg. Jeg var ute for å kjøpe ei salongrifle for et par år siden, og da var det endel butikker som kunne reklamere med at de var nesten en tusenlapp billigere enn den lokale butikken i hjembyen min. Men, så når en handel endelig skulle finne sted vise det seg at de ikke hadde børser inne, og at det kunne ta endel tid før de klare å skaffe en til den prisen de hadde opplyst om. Lokal-butikken min hadde flere stykker liggende på lager, så der var det bare å velge en utifra hvilken som hadde penest tre i stokken :D

Det er kanskje annerledes med dyrere rifler (og annet enn salongrifle), men ha det i bakhodet.

Lykke til!

-og ja, Velkommen til Kammeret!!!

Link to comment
Share on other sites

Se her, ja! Var flere svar en forventet på drøye 2timer, tusen takk for gode svar! Jeg får legge inn våpensøknad og titte litt rundt.. Sammenlignet nå nettopp, fikk browning rifla på wingevåpen til 9790,-kr og samme våpen hos børselars før en 1200,-kr mer.. Men jeg betaler med glede en 1000lapp mere for den servicen der borte, og skal heller ikke se bort fra tilbud!

Igjen, tusen hjertelig! :D

Link to comment
Share on other sites

:idea: Husk Villmarksmessa om ei drøy uke nå da, hvis du er i nærheten.

Er nok ikke ofte du har bedre muligheter til å "shoppe" gode priser.

Både utvalget i forhandlere og våpen vil vel være upåklagelig.

 

Jeg skal i hvert fall ta en tur og snoke litt...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...