Jump to content

hva tror dere om zeiss conquest 4x32?


Roy

Recommended Posts

Personlig så tror jeg en fast 4*32 vil være ypperlig. Da har du liten nok forstørrelse til "korte" hold og nok til hold ialefall til 100 meter. Skjøt jaktfelt engang med en 4*32 kikkert. Der er holdene fra 50-60 meter og ut til 120-150 meter. Var ikke noe problem med 4* forstørrelse på noen av holdene. Dessuten bli det jo mindre leamikk i en fast forstørrende kikkert. Og med en 4*32 så får du jo en liten, lett og rett og slett smekker kikkert :!:

 

andreasli

Link to comment
Share on other sites

grunnen til jeg vill ha fast forstørrelse er at det er mindre leamikk og at jeg egentlig aldri har hørt om at folk har justert forstørrelsen.. jeg og di jeg har pratet med bruker og sette den "dær di liker den". Tror det er et bra sikte, mulig jeg blir å angre men men.. takk for svar

Link to comment
Share on other sites

Aldri hørt om folk som justerer forstørrelsen :?: Den var ny. Nå jakter jeg mest rådyr og rev da og de er jo litt mindre enn elgen, så det blir jo litt feil å sammenlikne direkte, men jeg forandrer forstørrelsen etter holdet og dagsformen :wink: noen ganger. Ellers liker jeg å ha den på 5x under jakt og jaktfelt. Dette er nok en smakssak og liker du 4x så kjøp det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...