Jump to content

BR-reflex t4/t6


hoind

Recommended Posts

Jeg har en BR-Reflex T8. Solid som en kirkeklokke. Den sitter på en børse i kaliber .30-06.

Er veldig førnøyd, men i dag ville jeg nok valgt et produkt fra A-tec.

 

Hva skal børsa brukes til? Banebruk, jakt, eller litt av begge?

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle også tenkt meg en demper til all mulig jakt til min tikka light. Jeg kunne tenkt meg en demper som er så lett som mulig og som bygger minst mulig utover løpet.

 

Hadde tenkt å kappe løpet til maks i forhold til de nye forskriftene om mulig, cal 308 win. Noen forslag på disse valgene?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Er det noen av dere som har prøvd T4/T6 oppmot T8 med tanke på demping og levetid? Har selv en molot vepr super med T8 og 55cm løp. T8 demper bra men begynner å bli litt lei av at børsa blir så framtung med den. Ønsker å kappe løpet mest mulig til et sted mellom 40-45cm for å så sette en kort solid demper på den.Den må tåle en trøkk da det fort blir noen skudd på banen.Noen anbefalinger?

Link to comment
Share on other sites

Så ille blir det ikke men når jeg skyter med rødpunkt på stål gonger blir T8`n så varm at den må demonteres med varmehansker.Demperen er da så varm at den ikke kan røres uten hansker på en stund.Som din som på min.Demperen fins ikke slitt.

Den demperen jeg skal anskaffe meg må kunne tåle de belastningene uten problem uten å bli ødelagt,nevneverdig slitt.Ut ifra det jeg ser om T4`n er at jeg må sitte igjen med rundt 47,5cm løp uten at demper berører foran på molot vepr super stokken.Hadde håpet på å kunne kappe noen flere cm en det(løpet er nå 55cm med nåværende standard T8.Litt klarning til stokk)

Målet er å få børsa så kompakt(og lett) som mulig med demper montert med beholdt presisjon

Hvordan er Alms sine stål dempere og titan?

eller hausken kompakt titan demper?

Holder titan dempere koken da den må tåle å bli veldig varm.

Noe form for aluminium i demper er vel bare å glemme uansett om det er stål eller titan i slitasje områdene i demper?

Gode tips på forskjellige dempere jeg kan bruke til børsa mi med 40-47cm løp tas mot med stor takk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...