Jump to content

Bikkje til disposisjon


Ranger

Recommended Posts

Hei, har sett at enkelte har etterlyst bikkje (+ fører evt) til jakta for å gjøre den mer effektiv og spennende, mens andre igjen sier de gjerne stiller bikkjene og seg selv til disposisjon for andre jaktlag. Tenkte dette kunne være en tråd hvor man kan melde interesse begge veier. :wink:

 

Lurt å peke på hvor i landet behovet er, og hva slags jakt det er snakk om hvis det kommer respons i denne tråden.

 

Selv kunne jeg godt vurdere å stille bikkja (petit basset) og meg selv som hundefører til disp for de som jakter rådyr og hare på Helgeland og kanskje i Salten til høsten, såfremt tid og mulighet strekker til. Dette mest for at bikkja skal få jage mest mulig, jeg har ikke behov for å felle dyr sjøl. Og fordi det er spennende å se nye terreng og møte likesinnede. :D

Kan ikke garantere fall, men jager det gjør han, såfremt det er dyr i terrenget.

 

Er det en grei idé å ha en slik tråd, som en slags "bank" når jakta nå har pause og de fleste bare står bøyd over kartbordet?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

En skikkelig god idé til tråd Ranger :)

 

Jeg stiller dachsen min Dixie og meg selv til disposisjon under jakta (jeg kan også være med som skytter, men ikke noe must). I utgangspunktet til rådyr, men hadde vært morro å prøvd henne på harejakt også. Hun har tatt ut rådyr tidligere (i følge tidligere eier), men jeg tør jo naturligvis ikke å garantere fall :lol: Hehe.

 

Jeg har ikke noe problem med å reise litt, men holder til på sørlandet (nærmere bestemt Birkeland).

 

Bare å kontakte meg på PM :D

 

Kjetil A.

Link to comment
Share on other sites

Dette er å regne som rein hallikvirksomhet på bikkjefronten og blir møtt med hard hånd av oss som er imot prostitusjon :shock::lol::lol::mrgreen:

Vil du virkelig hjelpe de latsabbene som ikke gidder å ta seg bryet og holde å trene opp ei bikkje selv? nei la de vase rundt i uvitenhet om hvordan virkelig jakt drives så får vi bikkjefolk skyte Caravellen full av rådyr så snart vi slipper bassetene :D:D:lol::lol::mrgreen:

Får være måte på hjelpsomhet, mods hører ikke denne under åfftåpikk?

Link to comment
Share on other sites

Jeg stiller gjengen min til disp i Aust og vest agder hvis det er noe som trengs. Med hundefører og børse selvfølgelig. To av de er ettersøksgodkjent så jeg går gjerne ettersøk også.

Gjengen består av 2 petiter på 4 år som jager rådyr og rev.

Og en laika på 1.5 som jager elg og rovvilt.

Link to comment
Share on other sites

nei la de vase rundt i uvitenhet om hvordan virkelig jakt drives så får vi bikkjefolk skyte Caravellen full av rådyr så snart vi slipper bassetene :D:D:lol::lol::mrgreen:

Får være måte på hjelpsomhet, mods hører ikke denne under åfftåpikk?

He he, jeg har ikke så stor fryser og kjøtthunger som du, men bikkja vet ikke det og må få jage likevel! :mrgreen: Og så er det jo en måte å rekruttere bikkjehold på da. Petit, helst! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan stille med ettersøkshund i indre østfold områdene hvis det trengs :wink:

Godkjent i fjor høst, sporer bra når vi trener men ho må ha trening på "skarpe" oppdrag. Sporer hovedsaklig elg og rådyr. (+ rev hvis jeg ønsker det)

Link to comment
Share on other sites

Fin tråd! Jeg har hatt hund i mange år, men måtte gi den bort når jeg reiste til sjøs. Er borte i lenger tid, så det ble vanskelig med hund.... :( Bor i Nordfjord, og viss noen har en revejager de vil trimme, så bare ta kontakt! Her er masse rev,men ingen hunder.... :?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Litt på etterskudd, men dog; flott initiativ Ranger :!:

 

Av innleggene til nå kan jeg ikke se at det er annonsert for apportører i stor grad. Har labbe til disp. God markør og god på ettersøk/feltsøk samt rå på vannarbeid. Går nesten alltid på skadeskutte fugler først. Holder til i Østfold!

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Jeg har som runner en labrador til apport på Østlandsområdet. Er hans første sesong, men syns han fungerer bra. Men kunne tenkt meg noe mere apporttrening. Han har vel apportet 25-30 ender i høst, pluss kråker, skjære, due. Og vi har enda ikke gått hjem uten å ha finni alle.

Kan stille både med og uten børse.

Og har man først jaktet med en apportør, så ser man hvor utrolig nyttig det er.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...