Jump to content

Ssp vs Pardini


ssp1

Recommended Posts

Jeg er i et lite dilemma. Har en ssp som jeg har brukt i ca to år, og en ny pardini sp. Får ikke bestemt meg hvilken jeg skal beholde :( Grunnen til at jeg kjøpte pardinien var at avtrekket på ssp,n har vert feil justert og resultatene har variert veldig. Første runden med pardinin fikk jeg ny pers (576) i hurtig men den passer lissom ikke like godt i hånda som ssp,n :? Avtrekkene er nok ganske like nå men får ikke bestemt meg :evil: (har kjøper på ssp,n)

Noen med litt mere erfaring en meg som har ett godt råd..? :D

Link to comment
Share on other sites

Har vert inne på tanken. Men er det no "kasse" disse pistolene skal passe oppi.?

Kan nemlig få montert ssp grepet på pardinin men da blir den ca 1.5cm lengre i totalen. Grunnen er at det grepet passer hånda mi helt perfekt :)

Link to comment
Share on other sites

Har vert inne på tanken. Men er det no "kasse" disse pistolene skal passe oppi.?

Kan nemlig få montert ssp grepet på pardinin men da blir den ca 1.5cm lengre i totalen. Grunnen er at det grepet passer hånda mi helt perfekt :)

 

 

Hvis du tror verdens produsenter av KONKURANSE-våpen ikke vet målene på "kassa" og at Deres våpen ikke går nedi, , , er du på gjyngende grunn :D

 

OM du monterer SSP grepet på Pardinien må du altså frem med sag og fil, for å selv tilpase den til "kassa" :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har vert inne på tanken. Men er det no "kasse" disse pistolene skal passe oppi.?

Kan nemlig få montert ssp grepet på pardinin men da blir den ca 1.5cm lengre i totalen. Grunnen er at det grepet passer hånda mi helt perfekt :)

 

 

Hvis du tror verdens produsenter av KONKURANSE-våpen ikke vet målene på "kassa" og at Deres våpen ikke går nedi, , , er du på gjyngende grunn :D

 

OM du monterer SSP grepet på Pardinien må du altså frem med sag og fil, for å selv tilpase den til "kassa" :wink:

 

Hehe. er nok sikkert det. men når jeg legger di ved sia ta nen er pardinin hvertfall 1 cm lengre en sspn.

Var derfor jeg lurte på om noen kansje viste maks målet..?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i et lite dilemma. Har en ssp som jeg har brukt i ca to år, og en ny pardini sp. Får ikke bestemt meg hvilken jeg skal beholde :( Grunnen til at jeg kjøpte pardinien var at avtrekket på ssp,n har vert feil justert og resultatene har variert veldig. Første runden med pardinin fikk jeg ny pers (576) i hurtig men den passer lissom ikke like godt i hånda som ssp,n :? Avtrekkene er nok ganske like nå men får ikke bestemt meg :evil: (har kjøper på ssp,n)

Noen med litt mere erfaring en meg som har ett godt råd..? :D

 

Har du ikke dremel og formtre da? Da er det bare å sette i gang, så får du et grep som passer din hånd perfekt.

Link to comment
Share on other sites

Om du ikke bor så langt fra Børselars er han flink til å tillpasse grep og rask til å kunne se "hvor skoen trykker"

 

Fikk hjelp av ham til å tilpasse grepet på min Pardini for noen år siden, etter å ha vært på et skyte kurs med han.

Jeg følte og var fornøyd med min egen tilpassning, men etter at han sto bak meg og kikket litt, kunne han fortelle at arm/hånd pekte en vei og løpet en annen.

Etter en god del dremmelkirurgi, ble det andre boller.

Også poengmessig :D

(men solgte Pardinien senere, pga manglende funksjonssikkerhet)

Link to comment
Share on other sites

Jo det er også en mulighet :) Veit ikke om noen flere deler mitt syn på walther sitt pro touch grep jeg..?

Hånde lissom slapper av i grepet :D Men kan også ha noe med at selve avtrekkern kan vinkles på skrå slik at fingern

passer der også lissom. Men en sån kan jeg sikkert få montert uten å bryte loven :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...