Jump to content

Noe galt med den NYE Berettaen min?


Mr Beretta

Recommended Posts

Hallo

Dette er sikkert et utrolig dumt spørsmål, men jeg har et problem med den nye berettaen min..

Kjøpte en beretta ultralight for noen dager siden. Har ikke skutt med den enda, men når jeg setter i klikkpatroner får jeg bare trukket av ett løp, så må jeg bytte på løpsvelgeren for å få trukket av det andre. Åpningsarmen spretter ikke helt til midten når jeg lukker, så jeg kan se litt av serienummeret.

 

Er det jeg eller hagla som er dum?

Link to comment
Share on other sites

Du sier "våpenarmen spretter ikke til midten når jeg lukker". Dermed virker det som om du smeller hagla igjen? Da jeg kjøpte hagle ble jeg anbefalt å holde litt imot toppleveren for at mekanismen ikke skulle få unødvendige "sjokk". jeg har alltid gjort det i og med at jeg ble anbefalt det, og ser at mine jaktkompiser gjør det samme. bare en tanke :?

Link to comment
Share on other sites

Har samme hagla og er superfornøyd med den :mrgreen:

Som de andre hær sier så er alt i orden, jeg må gi mi hagle en real klask bak på kolben for at den skal veksle etter klikk med klikkpatron.

Vær snill med hagla di så varer den lenge :wink:

Som Lobis sier: Hold toppleveren til siden mens du lukker hagla og slipp/dytt den på plass etterpå...

 

Lykke til på prøveskyting :)

Link to comment
Share on other sites

Min spiser alt av ammo i 12/65-12/70.

Liker best bly, men etter forbudet går det på Bismut!

Har god erfaring med Ely Grand Prix...

Testet Bismut, Zink, Havy Shot, stål og Tinn på papp for å se dekning før jeg bestemte meg for Bismut.

På banen går det selvsakt i stål og det funker også fint dær, men liker det ikke til jakta :?

Link to comment
Share on other sites

Har aldri hatt en Beretta, men det høres ut som det er mye kødd med den!

Du bør nok bytte til en PERAZZI !!!!

Spørsmålet om børsa spiser alt av ammo, hører til halv autoer. Dvs. den lader med all ammo som skytes med hagla.

Det at toppleveren ikke går til midten, betyr at hagla er "tight". Når du har skutt en del tusen skudd med den så vil du merke at toppleveren går mot midten. Dvs. at låsingen på hagla har blitt litt slitt. Men når toppleveren passerer midten kan låsingen (kilen) bunne og du vil merke slarken i hagla. Da er de på tide å bytte kile. Denne børsa er det vel en del aluminium i kassa så ideelt sett så er det hagle kun til jakt og ikke baneskyting. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Lærer man ingenting på jegerprøven lenger? Du burde kanskje ikke hatt lov å ha våpen, når du ikke en gang vet hvilken ammo du kan skyte i våpenet.

 

Bra at vi har noen proffe her! Setter virkelig pris på ditt velformulerte og besvarende innlegg. Jeg er av den oppfattning at jeg liker å være 110% sikker på ting som har med våpen og sikkerhet å gjøre før jeg eventuelt prøver det ut..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...