Jump to content

Remington 700 SPST oppgradert, Eberlestock McMillan drag bag


Ober

Recommended Posts

Hey!

 

Mye med rifla mi, Remington 700 SPS Tactical, har skjedd siden jeg sist posta i desember:

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=38&t=11897

 

Har en kjedelig rifle har blitt til en godkjent langholdsrigg?

 

 

Starta med at jeg kjøpte en EGW base med 20MOA , kikkerten min har ikke akkurat så alt for mye klikk (50MOA) så ny base med litt ekstra MOA var et must for å kunne dra kula opp mot 1000m gongen.

Måtte også ha picatinny ringer til basen min så Millett 30mm tactical medium blei bestilt, jeg kunne nok hatt low, men midwaynorge kunne ikke skaffe low og etter så mye rot det var rundt bestillingen orka jeg ikke å sende tilbake (igjen :) ) Er jo ikke en salongrifle som skal brukes på 10-100m akkurat så litt klaring er akseptert!

 

Tenkte lenge på å øke magasinkapasiteten, men konkluderte med at Badger el. H.S. Presicion løsningene var så dyre og ikke "cost efficient" til hva jeg får. Trenger jeg virkelig en løst magasin? Trenger ikke akkrat fylle stridsvesten med magasiner til boltrifla når jeg skal i fellten uansett.

 

Fannt heller en mye bedre løsning for meg på midway, Mag-Xtender magazine som øker til 7+1 og ser kult ut. Funker akkurat som standar, bare senker magasinbunnen lengre ned. Var skeptisk om dette funka bra, men det virker faktisk helt perfekt!

magm.jpg

Bare dei to delene på venstresiden av papiret er "xtenderen" Bruker samme trigger guard og fjør. Føler det faktisk fungerer bedre nå en orginalplata! Wohoo

 

 

 

Så måtte jeg finne meg en ny stokk da jeg ikke var helt fornøyd med orginal stokken. Ikke kjempefan av Hogue Overmold, fester seg i klær, litt for mjuk, bare pilar bedda og ikke mulighet for å male stokken grønn (must :mrgreen: )

Tenkte igjennom mange alternativer, som feks. Knoxx Axiom. Men export fra usa på våpendeler har nesten blitt helt stopp så Blackhawk Norge fekk ikke lov å importere :?

Finnes alltid en mulighet å shippe til Norge, men gadd ikke stresse med det. Endte med at jeg fekk kjøpt en Bell & Carlson lite brukt til en bra pris her på kjøp og salg.

En Bell & Carlson Medalist tactical varmint A1 style i fargen "freedom green" som jeg elsker, minner meg veldig om tiger stripe camoen som feks. MACSOG og Navy Seals brukte under vietnamkrigen...

Stokken har full alu beddeblokk og har også fyllt til med litt ekstra beddemasse. Tight og fint :)

 

Siden jeg har stort objektiv på kikkerten og et hakk for høye ringer trengte jeg også en kolbekam/cheek rest. Tok kontakt med "Karsten" i usa via mail, valgte A modellen og overførte 70$ på paypal til han og et par veker senere venta det en pakke på spar.

Slik som dette monterte jeg min: http://www.snipercentral.com/karsten.htm

Brukte drill og 6mm bor.

Stykket er i kydex og har god kvalitetsfølelse, monterte min så jeg akkurat får bolten ut av rifla.

 

cheek.jpg

 

 

 

37368829.jpg

TADA! :D

 

84583320.jpg

Jeg synest det er vakkert i alle fall...

 

21650801.jpg

Som du ser så har jeg også kjøpt med en Blackhawk sling, tenkte at beautybag reima mi ikke passa lengre..

 

19035934.jpg

Her har vi rifla i "light" jaktversjon.

 

 

Som du ser i bakgrunnen på bildene så ligger det en drag bag der. En "Eberlestock McMillan Tactical MRB Sniper Drag Bag" kjøpt på combatkit.no Knall bag, ekte kvalitet. Beskytter rifla meget godt, følger med 3 molle lommer og ryggsekk feste bak. Stiv og god, like behagelig å ha på ryggen som en normal god sekk.

Har litt smått erfarig med taktisk nylon og dette er på toppnivå når jeg ser på sømmene og materiale. Hadde ikke forventa noe annet når det står McMillan på :) Eller?

 

77393645.jpg

 

94276119.jpg

Detaljer

87586947.jpg

Stropper til ryggsekk

76930488.jpg

Pakka ned.

 

Vil fyre til med et par filmer også.

Her har jeg en lett torturtest av drag bag med rifla i:

Føler ikke noe ubehag med rifla i baggen..

 

Liten film av rifla og baggen:

 

 

Så var det første tur på 200m banen, med en kompis! Var litt stressa og rusha tur, satser på neste gang blir litt bedre. Måtte skyte inn rifla, blei bombandert av .223 fra min komips sinn HK416 (på feil side :) ) og vi fekk dårlig tid for folk ville heim. (wtf :lol: )

10069213.jpg

 

92040469.jpg

Min kompis tester rifla mi, sensuret av ønske, men han smilte veldig på bilde. :)

 

93752429.jpg

Skaut 3 20skudds pakker med NM60 NATO i 4 skuddserier, dette er den aller siste under stort press alle ville gå og jeg ikke hadde pakka en gang. Men det gjekk greit, 200m på 100m blink. Utstyret fungerer på Evjemoen til landsskytterstevnet i allefall :) Bedre rapport kommer neste gang håper jeg!

 

88664433.jpg

Denne var artig å prøve får å si det sånn!

Link to comment
Share on other sites

Takk takk :)

 

Har tenkt på litt på duracoat til løp, kasse og mulig kikkerten, men er ikke sikker. Noen farge og mønster som hadde vært rått?

 

Malle: Så klart hadde jeg rifla i sekken, ikke vits å kaste rundt på en tom sekk. Som du ser er baggen tung og stor. Var litt dum og stoppa filmen, ingen har jo noen grunn til å tru på hverandre på internett. Men kan sikkert lage en ny film om det er nødvendig.

Rifla ligger så trygt inni der at, er jo ikke en normal våpenbag, men en "drag bag"

Kan også bruke baggen til liggeunderlag.

Link to comment
Share on other sites

Malle: Så klart hadde jeg rifla i sekken, ikke vits å kaste rundt på en tom sekk. Som du ser er baggen tung og stor. Var litt dum og stoppa filmen, ingen har jo noen grunn til å tru på hverandre på internett. Men kan sikkert lage en ny film om det er nødvendig.

 

Nei, nei, nei! Send den heller til meg, så skal jeg gi den et godt hjem uten slag og spark :wink: !

 

Ser jaggu ut til at jeg må skaffe meg en slik "drag bag" sjøl. Hvis jeg forteller min antatt bedre halvdel at jeg ønsker meg en "drag bag", så får jeg vel en bag full av dameklær...

Link to comment
Share on other sites

Oki, jeg er vell egentlig ingen "rifle beater", men hater drit som ikke tåler en trøkk! Alt med våpen og utstyr bør helst være "milspec" selv om det er ingen garanti. Men så var det å få råd til alt :?

Hadde en fase med billigdrit, men nå er det kvalitet som gjelder! :wink:

 

Da trur jeg neste prosjekt med rifla blir duracoat i "Tactical Black" 8)

 

Men har også lyst på en lydforsterker aka komp/muzzle brake! Fekk rifla gjenga opp på jakt og friluft og trur dei skal være på 14x1,5. Noen tips til hva og hvor jeg bør kjøpe?

Link to comment
Share on other sites

Nydelig rifle!

 

Har lenge hatt lyst på en lik rifle, men har ikke funnet en fornuftig grunn til å kjøpe en (utenom havesyken) :)

Den justerbare kinnstøtten var fin. Hvor bred er den? Vurderer å kjøpe 2 stk, en til en Mini-14 og en til Remington 597. Håper de passer.....

Link to comment
Share on other sites

Kinnstøtten kjøpte jeg rett fra Karsten Hansen, en fra usa med noe dansk blod i seg.

Bare å sende mail til han og spør. Han har 3 alternativer, jeg valgte A modellen.

Så er det bare å overføre 70$ med paypal og to veker seinere ligger det en pakke i posten.

 

karsten@xmission.com

 

Den passer alle stokker, ikke noe problem. Laga av kydex, så det går ann å bøye/klemme den over stokken.

 

Midway Norge har et stort utvalg av Bell & Carlson stokker.

Link to comment
Share on other sites

Ok, takk. Jeg har vært inne på Midway, men det er seks sider der med stokker. Hadde vært lettere om det var bare noen få å velge mellom. Men jeg fant faktisk en annen som jeg likte veldig godt på en link fra en annen tråd.

Denne:

http://www.dmfirearms.com/index.php?mai ... njf5t7u735

 

Hvis det skulle bli Midway, så skal jeg kjøpe kinnstøtte slik du har gjort.

Link to comment
Share on other sites

DWP sinn cheek rest ja, leste noe drama på snipershide når jeg gjorde research, la meg finne...

 

http://www.snipershide.com/forum/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=280063

 

Bryr meg lite om saken, Karsten's problem, men DWP's rest er vist en billig knock off/kopi av den orginale, laga i dårlig materiale.

Fungerer kansje ok.. men jeg gå rett på kvalitet. :)

 

men det er seks sider der med stokker. Hadde vært lettere om det var bare noen få å velge mellom.

 

Fjordland's Vinglepetter? :lol:

Om det er noe, så er det for lite utvalg!

 

Fin stokk, du må like tommelhullstokk og laminat er tungt, men Boyd's er kvaliet. Vurderer en Evolution til min Remington 597.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...