Jump to content

John Whidden's BulletPointing Die System


Steve

Recommended Posts

Noen som har prøvd dette?

 

http://www.whiddengunworks.net/pointingdie.html

http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=60&t=56313

 

*edit legger linken til 6mmbr.com artikkelen om "bulletpointing" her, takk m67

 

Jeg så jo for meg muligheten til å lukke tunge match kuler i 6mm enda mer og dermed øke sjansene for at de ikke flyr i filler mens de passerer gjennom en rype eller noe annet smått.

Høre jo pålitelige kilder sier at det er uproblematisk med matchkuler uansett i den hastigheta jeg ønsker å bruke dem i, men...!!

 

Og om man øker BC'n litt så er jo ikke det negativt heller.

 

Leste en diskusjon en plass om trimming av meplat men husker ikke at denne dien var nevnt.

 

*edit legger linken til

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei Streken, og takk for sist!

 

Sinnsyk vet jeg ikke, men litt utenom det vanlige kanskje :wink:

 

Joda. Jeg har skrevet til dem nå for å få info om shipping quote etc.

 

Når jeg får svar tenker jeg å bestille pointer og meplat trimmer til Wilson trimmer. Om du har tenkt å være med får du sende meg en pm. :)

Link to comment
Share on other sites

Hallo folkens. Dere har vel en blyantspisser i huset?

 

Kunne bare ikke la være..

Jeg har faktisk brukt blyantspisser til et liknende formål. XXL solgte noen billige 7mm 150gr Winchesterkuler, og de var noe helt utrolig skakke i blytuppen. Etter en omgang med blyantspisseren ble det aldeles flotte, og vekta ble jevnere. Det ble aldri den helt store presisjonstesten ut av det, men de så veldig fine ut!!

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Bestilte nettop én.

 

Frakt hit skulle komme på $28.00. Ikke så gærnt.

 

Fikk hurtig svar på mail da jeg spurte om fraktkostnader hit. Grei skuring å bestille og betale. Skal se om jeg husker på å skrive inn når jeg får den.

Ser at jeg var litt sent ute.

Skal se om jeg får rotet meg til å bestille en om litt.

Link to comment
Share on other sites

Da er visstnok pakken på vei :) Tok litt tid før de sendte den, da de ikke hadde sleeve til 338 på lager. Underveis har de vært flinke til å informere om forsinkelsen og hva den skyldtes.

 

Strek, jeg kommer sikkert til å bestille 6,5 sleeve om en stund. Jeg har en STR på planen.

 

Om den kommer raskt så har jeg mulighet til å få testet litt i slutten av månenden, på Kongsberg. Trenger Laange hold til dette. Helst 1000m og elektroniske skiver. Synes ikke det holder med spotting på stål. En annen ting er at det skulle ikke gi like store utslag for 338 som feks 6mm.

 

Ladet opp nesten alt jeg hadde av hylser før 500m-stevnet i helgen. Trodde det ville bli endel skyting. Av arangementsmessige årsaker ble det ikke mange skuddene på hver. Men...... jeg har jo noen tomhylser da, de beste, som var utsortert for stevnet :)

 

Vi får se. Trenger å teste grundig før jeg kan si sikkert om jeg mener det har noen stor effekt. Mulig jeg burde sendt noen kuler til andre skyttere også etter hvert, for testing.

 

De kaliberne jeg kommer til å ha sleeve til når pakken kommer er .338 og .30

 

Når jeg bestiller i 6,5mm er det mulig jeg får de til å slenge med en 6mm også. Ikke at jeg har 6mm-børse selv (i hvertfall ikke ennå 8) ), men jeg kjenner flere som har. De er muligens villig til å teste noen kuler :?: Time vill sjåvv

 

Er veldig spent på pointeren. Har tenkt å kjøre den i kombinasjon med en meplat trimmer.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Fikk pakke i går fra Whidden Gunworks :D

 

Måtte selvfølgelig pakke ut verktøyet ASAP. Det var ganske enkelt oppbygd, og inneholdt en kortfattet manual for oppsett, samt to kuler som var presset. En av kulene var presset på korrekt måte og den andre var presset litt for mye. Ganske nyttig egentlig, da det er lett å skru for mye ned på dien.

 

Prøvde meg litt på noen kuler før jeg fant en prosedyre som jeg var fornøyd med. Presset deretter 70 kuler som skal lades til Langholdskytingen i helgen. Passer egentlig veldig bra om jeg får muligheten til å skyte på de lengste holdene da man vil se størst utslag der (om det er noe utslag, gitt at det blir gode forhold).

 

Har tatt noen bilder mens jeg har holdt på. Skal se om jeg får somlet meg til å lage en mer utfyllende rapport med bilder over helgen en gang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...