Jump to content

69 gr Sierra matchking til AR-15, noen tips?


SRD-15

Recommended Posts

Har ei DPMS rifle med 18.5 toms Lothar Walther løp.(ukjent twist)

 

Har hørt at 69 gr Sierra matchking er ei bra kule å bruke på langholda.(200-300 meter)

Er det noen som har lade data til denne kula, som er brukandes i en AR-15?

Har brukt N-135 krutt til 55 gr kuler, kan jeg bruke det til 69 gr også?

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Jeg bruker den kula og det kruttet i AR-15 til praktisk skyting.

Har etterhvert funnet at 22,5 gr N-135 funker bra i min rifle. God presisjon, hast ca 840 m/s (Bushmaster, 20", 1/9 twist), COL 56,8 mm.

 

Et tips til kan være å bruke CCI hetter. Federalhetter f.eks er mykere og kan i AR-15 ha en tendens til å ramle ut uten at ladningene trenger å være harde. Flere enn meg som har gjort den erfaringa...

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Et tips til kan være å bruke CCI hetter. Federalhetter f.eks er mykere og kan i AR-15 ha en tendens til å ramle ut uten at ladningene trenger å være harde. Flere enn meg som har gjort den erfaringa...

 

Har vel også den erfaringen ja.... masse feilfunksjonering i en rifle, kostet vel faktisk TFS en bronsjemedlje for lag :evil:

 

Samt at har også mistanke om at Federalhettene var en medvirkende årsak til en stk Bushmaster som ikke var helt lik seg selv etter skyting...

Link to comment
Share on other sites

Ok, får bruke de i Supern, og kjøpe noen CCI.

 

Jeg testet med 69gr SMK og N140 og 530, men husker ikke helt i farten hva jeg brukte til ammoen på Nm i fjor.

N135 ville jeg personlig ha droppet i 69gr (og tyngre kuler) med mindre ønsket er å bruke opp det kruttet du har. Dette pga pris. Du får nok litt høyere hastighet med 140/540 og er jo mye billigere.

Link to comment
Share on other sites

Kan trykt bruke Remington hetter...jeg har skutt opp 10 000 av dem (alle fra en lot)i AR rifler uten at de har gitt noe som helst problem.

24,5grs 140 har stort sett vært dietten, med 69grs SMK.

Norma 11 funker også helt utmerket, og du sparer ganske masse, på å bruke dette i forhold til N-135, mere fart får du også

Link to comment
Share on other sites

Takk for tipsa folkens.

 

Da bruker jeg opp den boksen jeg har med N-135, så kjøper jeg noe Norma krutt etterhvert.

Ser dere skriver at N-140 er mye billigere enn N-135, men hos Winge er det bare en tier å spare pr kg, er det større forskjeller andre plasser kansje?

Det problemet med Federal hetter var jeg ikke klar over (har gått bra så langt), men jeg bør vel kjøpe CCI Hetter for å være sikker...

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Yes sir, vi selger den dyrere en ML AS.

Frakt av krutt pr i dag er en historie for seg selv og resultatet er at dette medfører større kostnader en før, som igjen fører til at du som sluttbruker må betale litt mer for varen.

 

"You fight about money, bout me and my brother

And this I come home to, this is my shelter

It ain`t easy growin up in World War III"

 

Fortsatt god helg!

Mvh

Jan

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Jeg bruker den kula og det kruttet i AR-15 til praktisk skyting.

Har etterhvert funnet at 22,5 gr N-135 funker bra i min rifle. God presisjon, hast ca 840 m/s (Bushmaster, 20", 1/9 twist), COL 56,8 mm.

 

Var en tur å testa "Savage" sin oppskrift i dag. Skjøt liggende med tofot og avstanden var ca 100 meter.

Det ser ut som at børsa er godt fornøyd med 69 graineren...

 

 

Testsktyting003.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...