Jump to content

Sikte bilde på en M&P 9L


McNabUx

Recommended Posts

Jeg har akkurat kjøpt meg en M&P 9L og tatt et par hundre skudd i den.

Og liker den gått, for meg som ikke har skutt veldig mye 9mm før, synes jeg samlingene er gode.

 

Men problemet er at skuddene havner veldig lavt.

Da sikter jeg med alle tre punktene på siktene på linje.

For å treffe der jeg sikter må punktet på forsikte ligge over punktene på baksikte.

 

Jeg har ikke brukt den type sikte før, hvordan skal siktene ligge i forhold til hverandre og målet?

 

Hva gjør jeg feil for å få alle skuddene så lave, de er ikke lave til venstre som skulle tyde på napp, de er lave rett ned.

Link to comment
Share on other sites

Kan nesten høres ut som forsiktet ditt kan være litt høyt i forhold til ammoen. Prøv å skyt sittende med våpenet/hendene støttet til en eller annen form for fast oppbygging.

 

Faste sikter er normalt regulert i forhold til en eller annen fabrikkladning og det er ikke sikkert du skyter ammo som har samme spesifikasjoner...

 

Min G17 skyter rett på med Fiocchi fabrikk med 124 grains prosjektil og lavt så det holder med S&B fabrikk med 115 grainere...

Link to comment
Share on other sites

Skyter du gode samlinger, som ligger lavt?

Bytt sikter til noe som passer til deg.

Husk at øynene dine nødvendigvis ikke er like, som fabrikkskytteren til M&P 9L.

Har også kjøpt våpen hvor det har vært behov, for å bytte sikter for å få våpenet til å gå midt i blinken.

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal teste ut, å se om jeg møter rekylen.

Og så tror jeg at jeg bruker sikte feil, jeg er vant til at senter av blinken skal ligge over forsikte.

Etter det jeg har lest på nett, så skal jeg med det siktet som er på M&P ha de hvite prikkene i senter.

 

Dersom det er behov for å endre sikte for å tilbasse meg, er det tillatt i praktisk produksjon?

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal teste ut, å se om jeg møter rekylen.

Og så tror jeg at jeg bruker sikte feil, jeg er vant til at senter av blinken skal ligge over forsikte.

Etter det jeg har lest på nett, så skal jeg med det siktet som er på M&P ha de hvite prikkene i senter.

 

Dersom det er behov for å endre sikte for å tilbasse meg, er det tillatt i praktisk produksjon?

 

(Alle)De fleste rene tjenestevåpen har innstilt sikte midt i målet.

De er relativ skjeldent at målene har ringskive på magen. Slik at en kan sikte "rullende"

Men vet om flere som bruker rullende siktebilde både i felt og praktiskskyting.

Sikkert kun en tilvenningssak

Link to comment
Share on other sites

Spør kanskje veldig dumt her....men hvorfor velge en pistol som ikke har justerbare sikter ???

Selv om du kan bytte sikter er det uansett bedre å kunne skru når man føler for det, enten pga lange hold eller pga lysforhold eller ammo bytte....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Spør kanskje veldig dumt her....men hvorfor velge en pistol som ikke har justerbare sikter ???

K.

 

 

Hadde justerbare på SVIen og den skudde jeg vel aldri på...

Min M&P har faste og har aldri hatt behov for justerbare sikter.

Så personlig ser ikke jeg for meg nytten av justerbare til praktisk som jeg skyter...

Link to comment
Share on other sites

Det godt mulig at man ikke ser nytten, men da igjen må jeg spørre om hvorfor ikke?

 

Hvis man bytter ammo vil det i mange tilfeller ha utslag på treffpunkt. Det samme vil lysforhold i enkelte løyper (min erfaring) uansett om vi snakker praktisk eller felt. Hva hvis man har skutt inn ett våpen på 25m og skal skyte feks på lengre hold hvor man har dropp på kulene og man er avhengig av å kunne sikte ;-) skal man holde opp og til høyre ;-)

 

Jeg for min del skrur sjelden på mine våpen, men jeg ser at ting forandrer seg og jeg har faktisk justert noen klikk hver sesong utifra hva jeg skyter med og hvordan lysforholdene er....

 

Så jeg personlig ville aldri ha kjøpt ett våpen jeg skal bruke mye uten mulighet for justering av sikter.....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...