Jump to content

NJFF. Landsmøte 2009.


jmonsen

Recommended Posts

NJFF. Landsmøte 2009.

 

Det har vært og er mye kritikk av NJFF her på Kammeret og på gamle Sluttstykket.

Har Du tenkt igjennom hva du mener opp mot NJFF`s landsmøte.

Vi er alle flinke i ettertid å klage på at styret ikke gjør jobben, som medlem av organisasjonen er det lov å ta kontakt med de som representerer ditt fylke på møte. Fortell dem hvilken saker du og laget ditt vil prioritere, og ikke minst hvem du vil skal inn/ut av Styre.

 

Vi klager og på det Administrasjonen på Hvalstad gjør, men det blir like feil. Admin på Hvalstad må følge landsmøte vedtak og pålegg fra Styret.

Så mitt råd er, ønsker enn noe så engasjer dere i forkant, så blir det litt mindre å irritere seg over i etter tid :idea: .

Den saken som blir vunnet/tapt i åpen konkurranse kan vi alle leve med.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldri lagt merke til noen "saksliste" noe sted for dette landsmøtet, eller noen "høring" på lokalt plan. Er det fordi det stopper på ledernivå i vår egen klubb, mon tro?

Jeg trodde det gjerne skulle være et møte der det skulle diskuteres nettopp de sakene som skulle opp.

I Dachshundklubben så blir saker som skal skal opp på "RS", bestandig behandlet før møtet, så vår representant vet hva han skal fremme og stemme.

Jeg hadde ønsket bedre info om dette, i allefall i min forening....... :|

Pr.dags dato så aner jeg ikke hva landsmøtet skal diskutere... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Har dere vært på lokallagets årsmøte da?

Hvis dere skal være informerte, så må dere være aktive også.

Hvert lokallag har et visst antall representanter som kan møte på fylkeslagets årsmøte.Der blir saker som ønskes videre til Landsmøtet behandlet.

Fra eget fylke vet jeg at det er dårlig oppmøte på årsmøtene i forhold til hvor mange som kan komme. Sikkert det samme hos dere.

Det må da være bedre å kunne ytre sin mening enn å være passiv og misfornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Nå er vel ikke landsmøtet før i november, så sakslisten er langt fra spikret. Valg av delegater til landsmøtet skjer imidlertid nå, på de ulike fylkeslag sine årsmøter. Saker som fylkeslagene vil ta opp på landsmøtet fremmes også nå.

 

Det ville være en grov overdrivelse å si at jeg opplever særlig stort engasjement rundt dette.

Vårt lag har ca 1000 medlemmer; på årsmøtet stilte 16 personer...

Vi har rett på 6 delegater til fylkesårsmøtet; vi sliter med å stille med full kvote...

Men dersom landsmøtet vedtar noe kontroversielt da kommer vi nok til å få høre hvilken udemokratisk organisasjon vi er, for det er jo ingen som har spurt MEG om hva jeg mener og om hvem som bør representere meg...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...