Jump to content

Dekken til mikrohund ?


BusterGutten

Recommended Posts

Nå har det seg slik at fruen i huset har fått seg en liten lodott av en Pomeranian(se bildet under),og jeg ser jo at jeg blir nødt til å drasse med meg denne dotten innimellom når jeg er ute på tur. Til nå har den bare vært ute rundt huset,og problemet er at det tar ikke lange stunda før den ser ut som en snøball. Pokker som den pelsen der klabber. Ser for meg at med så lav bakkeklaring så vil det bli mye dritt i pelsen også når det er barmark.

 

Spørsmålet er altså om noen av dere har peiling på hvor jeg kan kjøpe et dekken eller lignende som er tynt, mykt og pustende slik at hun fortsatt har bevegelighet og ikke blir for varm. Har vært på den lokale dyrebutikken,men der hadde de lite og tilby. Det meste var for tykt syntes jeg. Hadde liksom sett for meg en "kondomdress" i mikrostørrelse slik den jeg brukte på ES som dekket rygg,bryst og litt nedover forbena :lol: Har også leita litt på nett,men er usikker.

Hvis jeg overlater kjøp av dekken til fruen i huset er jeg stygt redd for at jeg må drasse med meg dotten ikledd noe rosa med blomster på,og det må jeg for alt i verden prøve å unngå :lol:

 

Noen som har erfaring med dekken til så små hunder ?

 

 

y1pwcc8Nyd5uGrJbdzNONsFbLI--HgNuSoFo8rKx-Oz49hoMUex3eP99vWHIeYPnJJXpbvAZh8n0-E

Link to comment
Share on other sites

Vreng en polvott, klipp løs fôret og klipp hull i fingerenden. Deretter klipper du fire små høl langsetter, som bikkja kan stikke ut labbene igjennom. Tommelhylsteret, som stikker opp som en fane på ryggen av bikkja etter at du har tredd den på, farver du rød eller oransje, sånn at du finner igjen bikkja om den skulle gå seg vill i hanskerommmet.

Link to comment
Share on other sites

He, he- polvott kan jo funke, men her er ialleflal et praktisk ryggdekken dersom det kan være til hjelp??

http://www.oshundeservice.no/butikk/ind ... cts_id=192

 

Prøvde et slikt dekken,men det er ikke helt det jeg er ute etter. Det jeg tror jeg skulle hatt var et jegerens ekstrem dekken i mikrostørrelse,men de lages ikke i så små størrelser he he

Link to comment
Share on other sites

He he det er jo forståelig at det blir en del morsomme kommentarer når man når man poster bilde av feminin lodott på et nettsted som flyter over av testosteron,laikaer,rovdyr osv :lol:

 

Hadde dog ønsket noen seriøse svar også ,og det er sikkert noen av dere som har ei kone e.l. som har peiling på dette :D

 

Villdyret: Det er ikke snakk om et dekken som skal isolere,men bare beskytte mot snø og dritt :)

Link to comment
Share on other sites

oshundeservice: Sjekket den nye dressen du foreslo,og det kan godt hende at den vil funke. Må sjekkes ut:).

 

Grizzly: Jeg skulle klippet og farget lodotten ala den på bildet,TØFT lol,men fruen hadde nok gått bananas :lol:

 

Mulig jeg prøver å få tak i noe tynt strekkbart stoff,og lager noe selv,eller så gir jeg pokker og lar fruen kjøpe noe med den fare det medfører :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...