Jump to content

Hvilken revolver passer best små hender ?


MMY

Recommended Posts

Hvilken revolver i .22 passer best for små damehender? (Og nei, den skal ikke være til meg :wink: )

 

Finnes det noen .22 revolver lignende smith sin ladygun ? Er evt. airweight-utgavene til smith sammenlignbare med ladysmith`en ?

 

 

Evt. om noen har en slik å selge så pm meg.

 

- Morten

Link to comment
Share on other sites

Blir det ikke veldig langt frem til avtrekker ved da avtrekk på m34 når man har små hender ?

 

m34, også kalt "kit-gun" er i dag den minste ramma til smith, j-ramme som triggerhappy sier. blir ikke stort mindre enn det.

 

m31-"regulation police" (kal32) 3" og 4" pipe

m33 (kal38)

m34-"kit gun" (kal22) 1-7/8" og 4" pipe

m36-"chief special" (cal38) 1-7/8" og 3" pipe

m37-"ladysmith" (kal38) 1-7/8" pipe

m38-"bodyguard" (kal38, skjult hane, aluramme) 1-7/8" pipe.

 

også mye jeg har glemt!

 

i tillegg kommer de rustfrie, f.eks m60 i 357, den kommer også i rein 38special, diverse pipelengder, og med justerbare sikter.

M60 får du "round butt" på, som gjør markedet for diverse gummigrep større, det er mye mindre utvalg i grep til "square butt" rammene.

Link to comment
Share on other sites

Jepp! BearCaten er virkelig noe å anbefale. Da krapylet mitt var i den alderen fikk han prøve en Ruger BearCat. Det var stas! Skikkelig cowboy revolver.

Dessuten veldig fint med SA revolver for å få roen over ivrige småtasser (og pappas nerver). Pistoler bil liksom så fort tom :wink: ...men det gikk ikke lang tid før den karen stod der med en .38 :D

 

Et annet alternativ er en S&W KitGun, Mod. 34 eller Mod. 63 som den siste som er i produksjon heter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...