Jump to content

Spekemat i fryseren.


Buster

Recommended Posts

Av mangel på noen å spørre akkurat nå, så kaster jeg det ut her:

 

Kan jeg legge spekepølse i fryseren, og stoppe spekeprosessen for en tid?

Jeg har pådratt med endel elgpølse, som forøvrig er veldig god, men jeg tror jeg sliter med å bråspise opp alt da det kun er meg (og bikkjene, men de får ikkenoe) her i huset som eter sånnt.

Pølsa er akkurat passe rød inni nå, så jeg ønsker å ha den slik.

Link to comment
Share on other sites

Nei nei nei, du må ikke finne på å hive den i fryseren, da blir den ødelagt å fryser sund, se å pakk hele rukla i en norgespakke å send den hit med det samme, det er det beste rådet jeg kan gi deg... :mrgreen:

Men egentlig går det helt fint å fryse dem... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har heller ikke hadt noen problemer med pølser i fryseren. Og jeg har lagt de nedi fryseren rett før de er ferdig modnet og tatt siste finishen etter de er tatt opp igjen for spising.

Og jeg har aldri pakket de inn i fryseren uten at de har tatt skade av det!! :wink:

 

Lykke til og hjemme laga er knall godt!!

Jeg har laga ca 30 spekepølser av hjort i dag!! og hver pølse var ca 1,5 kg!! gleder meg til i sommer!! :D

Link to comment
Share on other sites

Ahhh, snadder mat Hjortefot !! Tar gjerne ein tur og tester litt utpå året... :mrgreen:

 

Eg også har fryst ned spekemat i mindre porsjoner, sånn at det ikkje skal tørke opp og bli steinhardt. Eg har heller ikkje pakka det inn i anna enn alufolie og oppi ein bærepose med det. Det funker veldig bra.

Link to comment
Share on other sites

vet ikke om spekeprosessen starter igjen ved opptining.
Det ville jeg ikke satset sparepengene mine på at den gjorde. Tørkeprosessen fortsetter nok, men jeg er mer i tvil om modningen fortsetter på samme vis som før frysing.

 

Det gjør ikke noe om ikke spekeprosessen fortsetter. For jeg synes de er akkurat passe røde og fine inni nå... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...