Jump to content

sjokolade fra bunden av?


Ole_Netland

Recommended Posts

litt ufulstendige linker der da.... mange av di oppskriftene jeg finner går ut på å lage ting av sjokolade hvor enn feks bruker melkesjokolade og tilsetter ting... jeg ønsker å lage helt fra bunden av, årsaken til dette er at ett vennepar av oss ikke kan ha sukker ( nei ikke sukkersyke, noe annet) slikt at vi har lyst å lage sjokolade med fruktsukker i steden for....

Link to comment
Share on other sites

Bra initiativ. Men er du heeelt sikker på at du vil dette? :)

 

Jeg har laget - i hvert fall prøvd å lage - sjokolade noen ganger. Det er en inni granskauen vanskelig, tidkrevende og arbeidsom prosess. Og resultatet ble verken bedre eller billigere enn Valrhona kjøpt i butikken, inkludert vintage-variantene. Det ble derimot mye banning og mye styr for i det hele tatt få tak i råvarene. Og sjokoladeprosjektet endte i at jeg ga meg på tap. (Jeg finner dessverre ikke oppskriften jeg brukte den gang. Jeg tror den kan ha blitt kasta i ren frustrasjon og sinne.)

 

Et tips er å kontakte Sverre Sætre og/eller danskenes store sjokoladestjerne Morten Heiberg. Google ham, og så finner du forlaget og sender en epost via dem. Bøkene hans - ikke alle er kommet ut på norsk, men foreligger bare på originalspråket - kan for øvrig anbefales.

 

Uansett: Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...