Jump to content

Noen som skyter Steelchallenge ?


MMY

Recommended Posts

Som blackops sier, så er det nok å være med i NFPS. Men det var også snakk om å la feltskyttere være med i år, da litt modifisert startstilling og i egen divisjon.

Pratisk skyttere deltok i to div, open og Standard.

Øvelsene var fra det gamle SC programmet. det nye går ikke da banene ikke har nok plass til dem.

 

men gøy var det.

Link to comment
Share on other sites

De platene vi skyter på hører du godt treffa selv med vanlig hørselvern.

Og de er laget til å stå på 2x4 stokker med litt slingring så de kan bevege seg litt ved treff.

Så da ser man det selv i en stressa situasjon :lol:

Kjempemorsomt er det!

 

En tanke som slo meg: Er der noen som har prøvd å kalke platene?

Tørker fort, støver litt ved treff, enklere å ha med å gjøre enn maling?

Noen som har prøvd? Hva kalker dere evt med?

Link to comment
Share on other sites

For å si det sånn, man bruker alltid briller ved skyting! Særlig ved skyting på stålmål.

Men om du tar en titt under stålmålene etter skyting vil du finne at kulene, det være seg bly eller mantla,

blir rimelig paddeflate etter å ha truffet stålet i en fart av rundt 350 m/s eller 1260 km/t.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Jeg tenkte litt på dette, hva med å bytte ut målene med noe kula går igjennom.

 

Jeg tenkte noe så enkelt som noen paptalerkner eller pappkrus. Det koster lite, man kan plastre igjen hullet med vanlig lapp, Kula går rett igjennom, og setter man kruset så man må skyte på langs igjennom koppen og ut igjennom bunnen så er det litt mer utfordring også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenkte litt på dette, hva med å bytte ut målene med noe kula går igjennom.

 

Jeg tenkte noe så enkelt som noen paptalerkner eller pappkrus. Det koster lite, man kan plastre igjen hullet med vanlig lapp, Kula går rett igjennom, og setter man kruset så man må skyte på langs igjennom koppen og ut igjennom bunnen så er det litt mer utfordring også.

 

Da er det vel ikke steel challenge :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Nææ det ville jo ikke akkurat bli steel challange sånn lydmessig, men prinsippet ville jo være det samme. Og man kan gjøre det innendørs på vinterstid.

 

Resetting behøver ikke å ta så lang tid. Det tar jo tid å resette en stålbane også, hvis man skal henge opp mål så tar dette også tid.

 

Litt "reodor felgen" virksomhet så tror jeg at jeg skulle klare å designe noe som skulle fungere flott og effektivt til å holde både kopper og talerkner.

Link to comment
Share on other sites

Nææ det ville jo ikke akkurat bli steel challange sånn lydmessig, men prinsippet ville jo være det samme. Og man kan gjøre det innendørs på vinterstid.

 

Resetting behøver ikke å ta så lang tid. Det tar jo tid å resette en stålbane også, hvis man skal henge opp mål så tar dette også tid.

 

Litt "reodor felgen" virksomhet så tror jeg at jeg skulle klare å designe noe som skulle fungere flott og effektivt til å holde både kopper og talerkner.

 

 

Resette en SC tar sekunder. Stål står fastmontert. Eneste man gjør er å gå rundt med malerkost og spann....

Du må gjerne bruke papp på trening hvis du vil, men det blir ikke noen matcher. Og skulle du lage en match med papp, kan du heller ikke kalle den Steel Challeenge....

 

og jeg kan ikke se hvilken fordel det skulle være med papp heller.

Link to comment
Share on other sites

fordelen med paptalerkner er at man kan trene på en innendørsbane, samt at man ikke behøver å være redd for å få rikosjett i fleisen :P

 

Skjønt nå vet jeg ikke nok om steelchallange til å si at det ikke trenes inne.

 

As for that name part.. Papercupcallange hørtes da fengende ut ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...