Jump to content

Forslag til pris på hagle.


Apriliatrond

Recommended Posts

går ut ifra at det var antonio zoli du mener. kjøpte en antonio zoli hagle selv for en stund siden i cal 12/76 o/u. vet ikke hvor gammel den var men rundt år 2000 tenker jeg. den betale ialefall jeg 8000,- for. den var nok verdt mer, men fikk tilbud fra en lokal sportsbutikk som hadde hatt den stående en stund :)

Link to comment
Share on other sites

Angelo Zoli hagle

 

Jøss..

Det er jammen lenge siden jeg har sett en Angelo Zoli. Jeg hadde en gang ei OU dobbeltrifle laget av dem.¨

 

Dette var våpen som det ble solgt en del av fra en lokal våpenhandler i Drammensområdet for mange år siden. Tror ikke du kan forvente veldig høy pris.

 

Send meg gjerne en PM hvis du ikke skal ha den selv.

Link to comment
Share on other sites

går ut ifra at det var antonio zoli du mener. kjøpte en antonio zoli hagle selv for en stund siden i cal 12/76 o/u. vet ikke hvor gammel den var men rundt år 2000 tenker jeg. den betale ialefall jeg 8000,- for. den var nok verdt mer, men fikk tilbud fra en lokal sportsbutikk som hadde hatt den stående en stund :)

 

Tja, det kan jo godt hende at det faktisk er en Angelo Zoli det er snakk om. Har såvidt hørt om disse børsene før, sjefen min har slik. De er nok mindre kjent enn Antonio Zoli. Vet ikke om det er snakk om nok en italiensk brødre-historie? Har egentlig ikke noe greie på pris på denne, men tror ikke det er snakk om noe eksklusiv hagle (med der kan jeg selvsagt ta feil...). Mener at jeg har lest at det er en billig-utgave av en Antonio Zoli. Og at fabrkken ble nedlagt etter en stund pga en del problemer med våpnene... Skulle jeg tippe en verdi: maks kr 3.000,- hvis den er i bra stand. Men det er ikke lett å finne noe sammenligningsgrunnlag.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett våpnet, da det er oppevart 18 mil unna.

 

Skal hjelpe en kompis å selge dette, da haglen har tilhørt hans far.

Men at det er ett ok våpen, tviler jeg ikke på. Ett bruksvåpen, og ingen samleobjekt.

Tidligere eier skaut noe over 150 ryper siste høsten han jaktet.(2007)

 

http://www.shotgunworld.com/bbs/viewtopic.php?t=16

Kanskje dette kan oppklare "opphavet".

 

Apriliatrond

Link to comment
Share on other sites

Kan nok ikke skyte stålhagl i denne, og det er vanskelig å selge brukte våpenom dagen med finanskrise og alt. At han som eide den skjøt 170 ryper sist høst viser at han er en god jeger (som skyter mer enn han kan spise...), og sier ingenting om hagla.

Hagla er selvfølgelig verdt akkurat det du kan få for den, hverken mer eller mindre. Jeg foreslår at han annonserer den på finn med 3000/bud som utgangspunkt. Jeg tror heller ikke at din kompis kan forvente mer enn et par lapper for den.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...