Jump to content

Ladefilm


Trond Åsly

Recommended Posts

Dette var en dårlig film. Den viser ikke instilling av dier. Den viser ikke bruk av kronograf. Ikke noe om måling av trykkring. Hvordan finne maksladning. Den sier ikke noe om volumforskjell på hylser. Kort sagt dårlige greier.

 

Enig! Spesiell måte og teste presisjon på også, 25 skudd så fort han klarte rett etter hverandre, og det med ei tynn jaktpipe. Sier egentlig veldig lite om presisjonspotensialet i rifla og ammoen, selv om han så forskjeller i sine testladninger. Dette er en film som hviser hvordan man IKKE skal gjøre det, etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dette var jo en amatørfilm og deltagerne var sikkert amatører også, så man får vel ta det for det det er.

Lager man en film om et emne som noen brenner for, må man være forberedt på å få den vurdert og kritisert av eksperter. :wink:

 

Men jeg skulle gjerne ha likt å se en god ladefilm laget av dere som er eksperter, så hvis det er noen av dere som går med en regissør eller et filmtalent i magen er det bare å sette i gang! Snakk med noen som har litt peil og et greit kamera, så blir det fort en film av det.

 

Lager man film for "den glade hjemmelader" som ikke kan så mye, er det jo viktig å få gitt informasjon om hva man bør og/eller ikke bør gjøre i forbindelse med lading og testskyting. Lær opp amatørene til å bli flinkere og få like mye glede av ladingen og skytingen som dere selv har! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg må si meg enig med Thomas K. Det var slett ikke dumme filmer den karen (Porterhouse V) hadde lagt ut på Youtube. Og så samme pressa som jeg går å sikler etter for tida! Har en god venn i nabolaget som sverger til dillon, og jeg har litt sans for de selv. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Kan anbefale denne lade filmen som ligger på hjemmesiden til jeger.no, ligger under jeger klubben.

God og informativ film om lading.

http://ehandel.bits-ikt.no/epages/gavei ... ew/j040501

 

Kan si meg enig i dette......jeg er i startgropa til begynne lade selv.....leser ladeboka og annet, sett denne nevnte dvd et par ganger. og sjekker ut diverse kit og utstyr.

 

Jeg var (og er!!)helt grønn på lading før dette, men blant annet denne filmen har gitt meg litt mer innsikt i hva dette er.....og det blir mer og mer interessant jo mer jeg leser/ser om det. Kan veldig gjerne skjønne dette er artig... :mrgreen:

 

Ble mange ord om annet en lade film.....men budskapet er at filmen var bra innføring og info om lading er .....

(noe gammel tråd, men nå som jeg fått dvd og sett den kommer kommentaren)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...