Jump to content

Lyddemper på 17 hmr??


700 sps tactical

Recommended Posts

har ikke noen erfaring med demping av 17hmr men har hørt 22wm. med demper å det var ikke den store forskjellen i smellet.

tror ikke det er kruttsmellet som er mest framtredene ved 17hmr men overlydssmellen.

men jeg kan ta feil.det er jo bare å prøve å se å komme med en tilbakemelding.........

Link to comment
Share on other sites

Eg har tenkt samme tanke som deg her 700 sps tactical. Har ein TMM-5 til 6.5x55 og bruker denne også på ei .223 i dag.

Tanken var å gjenge opp den .17 HMR`en til sommeren, og sette den på. Innerdiameteren er ikkje heilt som hånd i hanske, men i følge et par eg har diskutert dette med, så bør ein få ein grei demping på den, pga det store volumet i demperen.

 

Har også tenkt på å kjøpe ein .223 modul til demperen og sette på når ein skyt finkalibra. Men den bør vel helst lakkeres i knall oransje, sånn at ein IKKJE har den med på bana/skogen med 6-5x55`en... 8)

Link to comment
Share on other sites

Eg har tenkt samme tanke som deg her 700 sps tactical. Har ein TMM-5 til 6.5x55 og bruker denne også på ei .223 i dag.

Tanken var å gjenge opp den .17 HMR`en til sommeren, og sette den på. Innerdiameteren er ikkje heilt som hånd i hanske, men i følge et par eg har diskutert dette med, så bør ein få ein grei demping på den, pga det store volumet i demperen.

 

Har også tenkt på å kjøpe ein .223 modul til demperen og sette på når ein skyt finkalibra. Men den bør vel helst lakkeres i knall oransje, sånn at ein IKKJE har den med på bana/skogen med 6-5x55`en... 8)

 

 

Den var ikkje dum og sette på ein modul når ein skyt finksliber, ja den bør lakkest i ein signal farge!!!!!

Kven selger løse moduler? og kor mykje koster dei.

Takk for svaret :wink:

Link to comment
Share on other sites

No har eg snakket med a-tec og han seier at det var ikkje noe vits og skifte kun ein modul. Det var like godt og berre ha den sånn som den var. Ville vist dempe i masse vis sånn den var. Vist eg skulle bytte til 22 moduler hjelpte det ikkje kun med og bytte ein, men alle fortalte han. Han hadde vist og laget demper til 17HMR, men eg spurte ikkje noe om den demperen. Får vel berre prøve og se kor det går :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 2 weeks later...

Har A-tec CMM 6 lyd-demper til 17 hmr. Dempingen er grei men man vil alikevell høre lyd da kula går gjennom lydmuren pga. den høye hastigheten. Skal kjøpe en lydemper som går lengre inn på løpet og er litt bredere for utsmykkingen sin del :))

 

 

 

 

_________________________________________________________________

Yildiz Classic 12/76

CZ 452 American 17 hmr

 

Nå må det bli lysere om dagene i nord.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...