Jump to content

sako finnlight


Hjorte Brøl

Recommended Posts

 

Orginal løpet koster fort 4-5000kr,

 

Vet du om du om du får løp og løpsskifte til denne prisen hos sako :?:

 

Jeg skiftet løp på en tikka jeg har for et par år siden, valget ble en rustfri walter pipe og byttet kom på 4500 kr innk, løpsskifte.

jeg mener at dette var et mye rimeligere alternativ en å skifte til en org tikka pipe.

 

Jeg tror fort det kan bli dyrt å skifte til en org finnlight pipe som i tilleg er flutet, mitt råd er å beholde finnlighten den som den er i cal 6.5, eller selg den når du har en ny i cal 30,06 på hand.

Det er veldig lett å selge disse våpene problemet kan være å få tak i en ny, men jeg klarte det og en skinende flott finnlight i cal 30.06 står i skapet, :D

Link to comment
Share on other sites

 

Orginal løpet koster fort 4-5000kr,

 

Vet du om du om du får løp og løpsskifte til denne prisen hos sako :?:

 

Tror nok dette kun er prisen på løpet. Frakt og arbeide kommer nok i tillegg.

 

Blir nok som du sier billigere å skifte til et uorginalt løp ja.

Er dessuten enig med du, om å beholde Finnlighten som den er, og heller kjøpe en 30-06. Ligger faktisk 2stk ute for salg nå. (fy skam, en Sako er noe man kjøper, ikke noe man selger.)

Link to comment
Share on other sites

Kikket i butikken til gamle importøren. Der hang det en 75 finnlight for salg på veggen og ett par andre 75 ss også.

 

Da bør han annonsere de.

Jeg har fått PM fra personer som ønsker å kjøpe sako 75 finnlight, men som ikke har lykkes å finne disse i normal calibre.

Ventet selv lenge før jeg fant en, virker som det er populære rifler spesielt etter at mod 85 finnlight ikke ble en bedre børse en 75 finnlight, noe som mangen hadde forhåpninger om

Link to comment
Share on other sites

@polardego

tror nok også det :P

t3 er et eksempel på hva som kan gå galt med en god børse.

alle som har holdt en eldre tikka forstår hva jeg mener.

 

Siden disse eldre tikkaene er så god, så vill du vell bytte mauseren din i en slik :mrgreen:

 

Ellers er jeg enig med hjorte brøl om å skifte til 30,06 ekte villmarkinger går ikke rundt med cal 6,5. 308 eller andre damekalibere :lol:

Link to comment
Share on other sites

http://www.finn.no/finn/bap/object?finn ... .svl=Bilde

 

Her er det jo en Sako 75 Finnlight hvis jeg ikke tar feil...

 

Hei stian.

 

Håper det går bra med saueren.

 

Den Sakoen du fant på finn.no er ikke en finnlight men en mod 75 ss.

Dette er en knallbørse men er ganske tung i cal 30,06, med kort kasse i cal 308 er derimot 75ss svært smekker rifle.

Link to comment
Share on other sites

@202 utbak.

har en mauser i 30-06 som jeg gjerne bytter i tikkaen din kan komme innom med den i kveld.

ekte menn bruker 9.3<.og 308 opp til hare men dog ikke hare

 

Ikke den i 3006. men den nye i 8x57 :mrgreen:

 

Du kan få et ekstra løp i 3006 og en S/B 3-12x42 i mellomlegg :lol:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

ifølge hjemmesiden til jakpotet har de en 75finnlight i kaliber 243 som hvertfall jeg har veldig lyst på i .243 win. men nå som jeg har oppgradert tikka 595'en i samme kaliber med ny stokk, så tror jeg ikke det kommer til å skje. så da kan jeg vel like så greit tipse andre om denne;)

 

men ikke snakk om at jeg selger 75 ss'en min i 308! :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...