Jump to content

308 med 47 cm vs 3006 med 50 cm løp??


cita

Recommended Posts

Hvilket av disse løpa klarer jeg å få høyest utgangshastighet med hvis jeg lader selv med samme kula??

evetuelt hvor stor er foskjellen på de??

Er litt usikker på om jeg skal kappe løpet i 3006 eller om det er lurere å rive i et løp i 308.(noen som vet hva et løp til en kongsberg 393 i 308 koster??)

Har mest lyst til å kappe men er det betydelig tap av fart tror jeg at jeg kommer til og angre.

og om det er noen som har noen andre forslag eller erfaringer tas det også imot med takk.

Lyddemperen er i hus og venter på og bli montert :P:P

Link to comment
Share on other sites

Ifølge quickload, og ladet til maximumtryk, og 11,6gram oryx, kan du i en 30.06 med 50cm løb opnå 793m/sek

ved en 308win , samme kugle, og maxtryk, er det maximalt opnåelige i en 47cm pibe 751m/sek (sjovt nok med den langsomme 203bkrudt, alle andre gav langsommere hastighed)

Link to comment
Share on other sites

203b er da ikke så tregt?

 

Hvis man kunne oppnå samme hastighet med en 308 og kortere løp enn 30.06 ville det være litt dumt å skaffe en 30.06. I utgangspunktet var det et lite gjennomtenkt spørsmål.

 

Når jeg testa 540 i 35 Whelen påsto sidemannen på banen at han ble varm på hånda i smellen forresten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...