Jump to content

Alu. bedde blokk??? Hva er det??


HK416

Recommended Posts

Om du går inn i ”prosjekt Jackass”, vil du på ett av bildene se en lås med ei aluminium beddeblokk.

 

Fordelen er at man på en enkel måte kam legge inn lås og løp og med nærmest hundreprosents garanti være sikker på at det ligger spenninsfritt.

Link to comment
Share on other sites

Her er et bilde av Houge sin variant som er ganske beskrivende:

 

23rvlmw.jpg

 

Jeg går og venter på at postmannen skal innfinne seg med en slik som jeg har bestilt fra Midway...

 

Edit: Formålet er at man skal få et stabilt leie for mekanismen i stokken og at pipen blir fri fra kontakt me denne. Som du ser av bildet så er denne alubeddingen også med på avstive stokkens fremre del slik at pipen blir friflytende også ved anlegg eller ved bruk av to-fot.

 

Jeg har hørt ryter om at aluminiumen trekker seg sammen i kaldt vær og at dette kan gi problemer, men hvorvidt dette stemmer har jeg ikke noe grunnlag for å utale meg om.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har hørt ryter om at aluminiumen trekker seg sammen i kaldt vær .

 

Alle metaller beveger seg etter temperatur hvorvidt dette gjelder plast er jeg mer usikker på.

Det er bare og se på strømlinjene på sommeren er trådene siere i bukta enn på vinteren, hvis de ikke har høy belastning på vinteren som holder temperaturen oppe i aluminiumen og stålkjerna.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Disse stokkene som ligger på Midway er både med og uten beddeblokk. Jeg har blitt advart mot å kjøpe de stokkene som ligger i 2-3000 kroners klassen uten beddeblokk. Men da må man gjerne litt høyere opp i pris. Hvordan vil en stokk uten blokk være kontra en med? Vil det da bli å ha den et halvt år for så å bedde den....? :? Jeg syns 4500 kr er mye for en stokk.

Link to comment
Share on other sites

@ Mannen i Gata:

 

Nå har jeg hatt den fullbedda Houge stokken en stund og jeg har skutt mange hundre skudd med riflen (SPS Varmint .223). Presisjonen ble vesentlig forbedret med den nye stokken og jeg kunne ikke blitt mer fornøyd. Jeg gav 2.800,- for min og den er fullbeddet. Jeg skal kjøpe enda en børse i juni og da kommer jeg til å bestille nok en slik stokk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...