Jump to content

Erfaring med 45 acp.


sjorover

Recommended Posts

Har lyst på og kjøpe cal 45 pistol.Har skutt lite med dette kalibret.Er det noen som har en bred erfaring,som kan gi meg noen anbefalinger &.Jeg har vel det meste av andre handvåpen.Denne skal jeg bare bruke til koseskyting.Setter pressisjon som betingelse.

 

 

Kan anbefale Springfield Custom pistoler, har hatt en i 20 år nå og er kjempefornøyd.

Har riktignok et ekstra løp fra Brailey, for å se om jeg kunne få bedre pressisjon med selvstøpe kuler, men det var fint lite å hente,,, med tanke på at det kostet 2200.- inkl tilpassing hos børsemaker.

 

200grains SWC går greit under 40mm`s samlinger

Link to comment
Share on other sites

Når det blir spørt etter en .45ACP for kose skyting og god pressisjon, så er det vel ikke og komme utenom en god 1911.

Men det er jo faktisk andre gode der ute, CZ97B, HK45 sig220 forog nevne noen.

.45ACP er et godt kaliber som det er lett og lade til og er enkelt og finne igjen hylsene på banen.

Anbefaler og prøve andre sine og se hva som du liker :D

Link to comment
Share on other sites

Eg vil henge meg på her og anbefale ein 1911 single stack. Ubetinga.

Skal du kun ha ein 45 i skapet og kun for kos meiner eg at det ikkje er noko anna som gjelder.

 

Berre med det tipset er det eit utall våpen.

Springfield er nevnt. Såg det låg ein fin ein på finn. STI/SVI er vel og fine saker.

Kimber er veldig klassisk og skal no vere mogeleg å få tak i.

 

Lykke til og for all del, prøv om du kan.

Link to comment
Share on other sites

Om du er ute etter et presist våpen, må du regne med å legge en del penger i kjøpet. De fleste av dagens produsenter har en rekke mopeller fra basis til super tunede. Både Springfield og Kimber leverer slik, men også S&W av standard produsentene, Eller du kan bestille deg en Rock River, Les Baer, Ed Brown, Willson, Terry Tussy(der sprakk banken).

 

Selv har jeg en Colt Gold Cup med Baer/Kart løp. Med 230 XTP har jeg skutt 3 5skudd serier med snitt 23 mm med den. Har hatt en god gammel Remington 1911 som med 325 grs blykluler gikk svært bra, en Colt 1911 (Us Property) som ble solgt uskutt og har en Springfield standard utgave, lett modifisert. Siste har jeg ikke fått særlig presisjon av ennå. Blir vel solgt en gang til fordel for en Rock River med presisjons garanti 1,5" 50yds.

Link to comment
Share on other sites

Selv har jeg en Colt Gold Cup med Baer/Kart løp. Med 230 XTP har jeg skutt 3 5skudd serier med snitt 23 mm med den. Har hatt en god gammel Remington 1911 som med 325 grs blykluler gikk svært bra, en Colt 1911 (Us Property) som ble solgt uskutt og har en Springfield standard utgave, lett modifisert. Siste har jeg ikke fått særlig presisjon av ennå. Blir vel solgt en gang til fordel for en Rock River med presisjons garanti 1,5" 50yds.

 

:?::?::?: trykkleif eller...

Hvis ikke ble jeg nyskjerrig på ladningen din, regner med det er Casull kula du mener. :D

Link to comment
Share on other sites

Selv har jeg en Colt Gold Cup med Baer/Kart løp. Med 230 XTP har jeg skutt 3 5skudd serier med snitt 23 mm med den. Har hatt en god gammel Remington 1911 som med 325 grs blykluler gikk svært bra, en Colt 1911 (Us Property) som ble solgt uskutt og har en Springfield standard utgave, lett modifisert. Siste har jeg ikke fått særlig presisjon av ennå. Blir vel solgt en gang til fordel for en Rock River med presisjons garanti 1,5" 50yds.

 

:?::?::?: trykkleif eller...

Hvis ikke ble jeg nyskjerrig på ladningen din, regner med det er Casull kula du mener. :D

 

Skulle vært interessant å regne ut kulebanen på en .45 kule på 325grains :)

Link to comment
Share on other sites

Har en S&W 1911 som jeg har satt Hogue gummigrep på. Det er en veldig god og presis pistol. Har hatt 49serier på 25 meter med den. Bruker 185 grains hulspiss, og 4,8 grain 310 krutt. Da er d fremdeles litt rykk i den, men ikke så mye som med 230 grains fabrikkammo.

Kan anbefale den pistolen. :)

Link to comment
Share on other sites

Har en S&W 1911 som jeg har satt Hogue gummigrep på. Det er en veldig god og presis pistol. Har hatt 49serier på 25 meter med den. Bruker 185 grains hulspiss, og 4,8 grain 310 krutt. Da er d fremdeles litt rykk i den, men ikke så mye som med 230 grains fabrikkammo.

Kan anbefale den pistolen. :)

Det er mange forskelige S&W cal45.Har sett på winge våpen. Hvilken mod er det du henviser til. Ellers takk for tipset.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...