Jump to content

Savage kombi


Jämtentusiast

Recommended Posts

Hei.

Har en savage kombi i cal 22 mag og 20/76. Har litt problemer med presisjonen på rifleløpet, klarer så vidt å holde samlingen innenfor en fyrstikkeske på 60 meter. Er dette hva jeg kan forvente av nevnte våpen eller bør den klare å skyte tettere? :?

 

Kan evt varmgang i rifleløpet gjøre presisjonen dårligere? Kan ikke si at jeg ser noe spes mønster hvis jeg skyter 3-4 skudd etter hverandre uten at presisjonen er generellt dårlig.

 

Kombien er av den typen med rifleløpet over hagleløpet. Løpsvelger på hanen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har akkurat maken kombi som du,arvet den etter min far. Denne kombien er kjent for å være sær presisjonsmessig,og så er også min. Jeg har dog ikke testet ut så mange typer ammo,så mulig du finner noe som passer hvis du tester ut div.typer. Man må huske på at dette er et kortholdsvåpen, av "rema"typen så jeg tror ikke man kan forvente seg for mye presisjonsmessig. Jeg skjøt mine første rever med denne midt på åttitallet,og til det var presisjonen god nok. JEg og min far brukte den flatnesa helmantelen i denne kombien til revejakt i gamle dager og det funka merkelig nok kjempegodt. Ettersom min ikke samler noe særlig bedre enn din så er den pensjonert for lenge siden.

Link to comment
Share on other sites

Eg reknar med du har pussa løpet med sterke saker, sjekka kroninga og at det ikkje er rustgroper her og der. Min går brukbart både varm og kald, og mindre enn tre cm. på 100 meter med 168 grs Partizan holspissar framom nokre klyper med N-140. Snart skal kronografen min gjenoppstå som ein Lasarus, og då blir det eksperiment mtp. storviltkravet. Med 24" pipa bør eg ha ein sjanse. Går det ikkje, så blir det AI.

 

Edit @Amatør: Det er ein 30-30, ja. Tykte du eg var vela offtopic no?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...