Jump to content

Schmidt & Bender PMII 1.5 -6 x 42


SH84

Recommended Posts

  • 1 month later...

har ikke behov for mer forstørrelse! ferdig med det.

må ikke nødvendig vis ha police marksman, men jeg skal bruke kikkerten på forskjellige avstander og har behov for utvendig justeringshus. SuB classic 1,5-6x42 kommer på rundt 11K med komp i høyde og side, og når det da er 6-7 måneder leveringstid for en med komp og ret. #7 eller 8 derfor må jeg kikke meg rundt etter andre muligheter. det var egentlig derfor jeg var litt nyskjerrig på denn kikkerten. men 1/4 klikk og dette snodige retikkelet som jeg ikke vet hvordan ser ut gjør meg litt skeptisk.

Link to comment
Share on other sites

Noen som kjenner til dette siktet?

Schmidt & Bender 1.5 -6 x 42 PMII Scope

P2 Sniper reticle, 30mm tube and 1/4 MOA adjustments.

 

det selges hos www.sportingservices.co.uk men jeg har ikke sett det noen andre steder. ei heller på SuB`s hjemmeside.

 

noen som kan opplyse meg litt her. hvordan ser dette retikkelet ut?

 

Jeg hadde en slik montert på AG3 når jeg var i HV. På den jeg hadde var det BDC spesiallagd for AG3/HK 30mm ringmontasje med 6 klikk fra 1 til 600m og P2 retikkel. I tillegg var klikkene merket med første kryssningspunkt på kulebanen. Hvis jeg ikke husker feil var 600m klikk også markert med 25m, 500m med 40m, osv.

 

Hverken kikkerten eller montasjen tålte bruk på AG'en. Fikk i sin tid helt ny kikkert av S&B.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg kan bekrefte Cardinals post da jeg sitter med en av prototypene (så vidt jeg kan skjønne) til denne modellen. Den ble bygd etter at Andreas Schäfer ikke gadd å se innboksen sin nedjammet med mer gnåling fra drøy håndfull masekopper som ville ha en Short Dot med mer zoom :lol:

 

Vi fikk det som vi ville, og det ble produsert et ukjent, men lavt, antall basert på en Zenith 1,5-6x42 med NVG-kompatibel rødpunkt, mildot i første fokale plan og single turn miliradian tårn. Pussig nok ser det ut til at S&B gikk tilbake til 1,1-4x24 men med rød dot'n i andre fokale plan som et alternativ til Short Dot :? Men, men...

 

Poenget var ett DMR/konkurransesikte for de som synes 4x var marginalt. Personlig mener jeg 1,5-6x gir uhyre mye større fleksibilitet enn 1,1-4x - men det er smak og behag. Jeg kommer i alle fall aldri til å selge mitt.

Link to comment
Share on other sites

Vi fikk det som vi ville, og det ble produsert et ukjent, men lavt, antall basert på en Zenith 1,5-6x42 med NVG-kompatibel rødpunkt, mildot i første fokale plan og single turn miliradian tårn. Pussig nok ser det ut til at S&B gikk tilbake til 1,1-4x24 men med rød dot'n i andre fokale plan som et alternativ til Short Dot :? Men, men...

 

 

Neimen der dukket du endelig opp! Du klarte ikke holde deg borte lenger, ser jeg! :mrgreen::mrgreen:

 

Short Dot II kom vel som ett svar på politifolks ønsker etter bruk av SD gen. 1/2. De ville ha retikkel i andre plan slik at det skulle være brukandes på 1.1x (uten dot'en)

Link to comment
Share on other sites

Steike, sitter du og overvåker stedet, eller? ;)

 

Japp, måtte. Får jo pokker ikke lov til å søke på noe uten medlemskap, og jeg ble lei av å tråle gjennom hele Optikk...

 

Ser ikke bort i fra at du har rett i det, nei. Retikkelet er nesten umulig å se på 1,5x, så der blir det rødpunkt for fulle mugger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...