Jump to content

jig til fres for å lage en stokk kloning.


Loffen

Recommended Posts

Har i et eller annet forum sett en jig for dremel lignende fres, hvor man kunne lage kopi av f.eks en stokk til ei rifle. Vet at slike jiger kan koste skjorta. Men mener også at den jeg så kostet ca 4-5000. fant et bilde og en henvisning på et norskt forum. skulle hat en slik for et prosjekt for ei Savage 223. og ei papoose. Noen som vet? eller er det bare å sette seg ned med tegne brett og sveiseutstyr å lage en slik jig. For jeg har prøvd å søke meg i hjel og kan ikke finne det igjen. Om jeg er OT så flytt i innlegget. :)

Link to comment
Share on other sites

Driver å plundrer med noe greier her, målet er å klare grovfrese blind stokk i én oppspenning opp til 130 lang for å kunne lage lang helstokk til kopier av gamle grombørser - men teoretisk kan den være både lengre og kortere om behov eller plass krever det. Har laget en bitteliten proto i forskningsøyemed, den freser f.ex links stokk etter høyre mal - men det er enda litt å gå på her og der før det er perfekt..

 

Har en del andre prosjekter som drar tid nå, men utpå våren engang er vel kanskje min ferdig - blir den brukbar og det er interesse er det ikke usansynlig at jeg lager flere.

Link to comment
Share on other sites

Har nå fått mange ideer og har funnet 2 valg og vurderer å bygge begge. Takker alle for hint om hvor å se. You tube har en god del inne, søk opp copy carving så får man flere ideer. Skal uansett bygge minst et av valgene. og legge ut bilder og bygg tegninger om det er ønskelig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...