Jump to content

Smith & Wesson Military & Police


Cossack

Recommended Posts

Du har muligheten til å velge mellom 3 ulike plater til grepet i M&P slik at du kan bedre tilpasse den til hånden din. Pistolen skal vist gi litt snillere rekyl i 9mm kontra en glock i følge Guns&Ammo reviewen. Du kan også demontere våpenet uten å ta et avtrekk først. Utenom dette så er det hipp som happ i forhold til en glock.

 

Når det kommer til tuning og ekstrautstyr/deler så har M&P vært på markedet i kort tid så du finner ikke så mye som til en glock. Begge pistoler er gode til sitt bruk så velg den du føler passer deg best. For meg er det Glock, for deg er det kanskje S&W MP...

 

Skal du ha en "plast"-pistol så ville jeg også tatt en titt på Springfield xD. Den har jeg presonlig ingen erfaring med.

Link to comment
Share on other sites

:D Glock'en er en bra pistol i 'billig'-klassen da. Er vel neppe noen av konkurentene som er så utprøvet som Glock? Så mange forskjellige modeller du får i forskjellige kalibre? Og som Wadcutter skriver, så er det utrolig mye utstyr og deler til den LETT tilgjengelig og BILLIG! Og så er Glock'en utrolig presis rett fra (en fin) våpenkofferten!
Link to comment
Share on other sites

Etter hva jeg har hørt er det ingen som importerer xD til Norge.

 

Det er egentlig trist, jeg holder meg til østeriksk tupperware selv men konemor er helt hektet på XDer og har en 3-4 stk. i ymse kalibre og størrelser. Jeg liker dem veldig godt egentlig. Har man trøbbel med å gå fra skjeftevinkelen på en 1911 til en Glock er en xD et aldeles utmerket valg.

Link to comment
Share on other sites

Winge våpen har liggende en "kopi" av en test av M&P9, glock, xD og Para.

 

Et annet alternativ er H&K P30 med V1 avtrekk (samme som norks politi). Winge skaffer også denne. Den ahr 3 utskiftbare back-straps og sideplater. Jeg ahr hatt min i 2 mnd men ikke skutt et eneste skudd, bare kost med den. (banen stengt og ikke brøytet).

Link to comment
Share on other sites

Skal du stille til production IPSC har du ikke bruk for "Utrolig mye utstyr" all den tid modifikasjoner i prod er ulovlig(bortsett fra å bytte sikter da og det må du hvis du kjøper glock. Siktene som følger med er ikke brukende til noe som helst. Ellers er glocken bra den,men jeg heller til S&W m&P jeg da. Har ikke angra et sekund på at jeg kjøpte den kontra glock. skikkelige stålsikter fra novak følger med også så du trenger ikke bytte. Funker greit de. Bedre grepsergonomi og mindre følt rekyl....men du må prøve og sammenligne selv....er mye hva hver enkelt synes er best det her...og like mange meninger som det er pistoler.

Link to comment
Share on other sites

Skal du stille til production IPSC har du ikke bruk for "Utrolig mye utstyr" all den tid modifikasjoner i prod er ulovlig(bortsett fra å bytte sikter da og det må du hvis du kjøper glock. Siktene som følger med er ikke brukende til noe som helst. Ellers er glocken bra den,men jeg heller til S&W m&P jeg da. Har ikke angra et sekund på at jeg kjøpte den kontra glock. skikkelige stålsikter fra novak følger med også så du trenger ikke bytte. Funker greit de. Bedre grepsergonomi og mindre følt rekyl....men du må prøve og sammenligne selv....er mye hva hver enkelt synes er best det her...og like mange meninger som det er pistoler.

 

Novak siktene som er standard på mange S&W er veldig gode til praktisk skyting. HK P30 har noe "look alike" som også er bra. Trenger man en forbedring kan man montere fiberforsikter.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er presisjonen på denne? Glock som jeg kjenner godt, har jo en grei presisjon ut av esken.

 

Presisjon var endel av testen du kan laste ned fra Wingevapen.no, gå på aktuell M&P9 pistol så finner du link. Har aldri hørt noe galt om presisjonen på noen av disse våpnene, noen sig nauhausen er det nok ikke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...