Jump to content

Usikker på kjøp av brukt rifle! trenger hjelp!


fwj022

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har lagt av en brukt rifle på et nettsted jeg ikke husker navnet på i farta og er usikker på om jeg burde kjøpe den eller ikke... usikker på om det er en god pris.

 

Rifla er en Remington 700 kal. 308 win, med en Kahles 3-9x42 kikkert. Butikken skulle ha 3990,- for pakken.

 

De kunne ikke si hvor gammel rifla var, men trodde ikke den var mer enn 20 år gammel, men det ble litt tipping sa han.... rifla hadde visst skiftet låsekasse og løpet så helt nytt ut, rifla var i god stand. Kikkerten var gammel sa han (kanskje helt opp til 40 å gammel!!) men han sa den var svært god og så ikke ut til være slitt eller skadet eller noe.

 

Kahles er jo et godt kikkertmerke, men når den er så gammel vil den kunne holde lenge? tror dere den er god?

 

er 3990,- er grei pris eller er det for dyrt?

 

Har ikke så lyst til å bruke så mye penger, og siden dollarkursen er steget har Interarms sluttet med supertibudet på howa 1500 med kikkert til 5500....men trenger hjelp til å avgjøre om denne brukte rifla er verdt pengene, pakken sett i sin helhet.

 

Om noen har et konkret tips om andre steder hvor jeg får tak i en god men billig pakke tas nettlinker i mot med stoooor takk :D

 

Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Tja... standard "billig-robust-rifle" er ombyugd HV-Mauser M98, for eksempel denne til 2.790 http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16076074&WT.svl=Bilde (i 30-06, men bør gå greit å bytte kaliber på våpensøknaden din)

 

Men prisen på Remington'en høres ikke alt for ille ut, egentlig. Kikkerten er vel litt gammel til å kunne regne med å vare.

Link to comment
Share on other sites

ok, ja godt mulig jeg ikke fikk med meg alt :lol:

 

men vet ikke om løpet faktisk er nytt, men han på butikken sa at ikke kunne se merker av det var skutt med engang, han syntes løpet så velig bra ut.

 

Ser det er mange som sier Howa er et suverent valg i forhold til pris, er hva er fordeler og bakdeler med remington vs Howa? fant også en brukt Howa 1500 (med trestokk) til 3500,- inkludert en stål montasje, men den hadde ikke kikkert...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en ny (brukt en gang på bane) CZ 550 308 W med Bushnell Banner Dusk & Dawn 6-18 x 50mm montert av børsemaker pluss tofot til salgs vist du er interessert, selges som en pakke med ca.1000 stk ammo.

Hadde tenkt til å starte opp med rifleskyting på vinteren men det er ikke mulig her i Østfold da alle baner er stengt :evil: så da blir den ikke brukt.

Link to comment
Share on other sites

ok, ja godt mulig jeg ikke fikk med meg alt :lol:

 

men vet ikke om løpet faktisk er nytt, men han på butikken sa at ikke kunne se merker av det var skutt med engang, han syntes løpet så velig bra ut.

 

Ser det er mange som sier Howa er et suverent valg i forhold til pris, er hva er fordeler og bakdeler med remington vs Howa? fant også en brukt Howa 1500 (med trestokk) til 3500,- inkludert en stål montasje, men den hadde ikke kikkert...

 

Jeg har ikke hørt om noen som har vært misfornøyd med en Howa. Unntaket er de som vil ha et tipp topp avtrekk rett ut av esken.

Remington 700 er det derimot mange som har solgt fort. Hakkete repetering av sluttstykket og vanskelig å få god presisjon er de forklaringene jeg har hørt.

 

Skal du kjøpe denne Howan' og mangler kikkert har jeg en litt eldre Tasco og en prøveskutt Nikko Stirling til overs. Begge er 3-9X40. Dette er kikkerter som jeg har kjøpt som pakketilbud og skiftet etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Tja, kikkerten er bra den.....

Her er en liten historie om en som stod ute på en alpetopp i ca. 30 år.....

 

http://www.kahles.at/index.php?sprache=1&menu=9

 

- A HELIA scope, lost on a hunt in the Austrian Alps in the 1970s, was now found again - after almost 30 decades. Technically in perfect condition...

 

- Ikke verst det, etter å ha stått ute i 300 år! :shock:

 

Skal man tro teksten

 

Tror den rifla og kikkerten trådstarter sikter til er et godt valg, har selv hatt en Rem 700 Classic i mange år og synes det er et knakende kjekt våpen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...