Jump to content

Swarovski junior


torese

Recommended Posts

torese skrev (2 timer siden):

Om kvaliteten er på høyde med det andre produsenten leverer kan dette bli bra for oss voksne også.

 

Mjooo - for de av oss som ikke har alt for stor avstand mellom øynene, er den nok bra.

 

Sitat

Pupillavstand 50 - 69 mm

 

Link to comment
Share on other sites

Noe må det være! Superb kikkert til halv pris eller mer er nok for godt til å være sant. Hadde ikke tenkt på øyeavstand og det kunne hindre bruk. Forsøkte å måle på min vanlige kikkert og avstanden er rundt 65-70 mm. Men forbehold om at jeg har målt på helt feil plass. Hva er normalt her?

 

Tore

Link to comment
Share on other sites

Jegermeistern skrev (3 timer siden):

 

Mjooo - for de av oss som ikke har alt for stor avstand mellom øynene, er den nok bra.

 

 

 

Ser man tabellen i wikipedia-artikkelen, så står det at 95% har mindre enn 70mm, så da er jeg ganske trygg på at jeg kan si at over 90%  av menn har mindre enn 69 mm, og nesten 100% av kvinner.

Link to comment
Share on other sites

Ser fin ut den der, stor kikkert i lite format. Billig til å vere Swarovski, det kjem  seg muligens av den har litt lite bredde på synsfelt, bredt synsfelt koster peng.  Med sine 480 g er det også ein lett kikkert. Kjenner på at eg kunne tenkt meg den, men skal klare å halde meg i skinnet.

 

Eg målte bredde mellom okularene på nokre av mine kikkerter  og kom fram til at dei stod på 64mm.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...