Jump to content

Ny 22 kaliber pistol


Carl W

Recommended Posts

Hei. 
Jeg har fått tillatelse til å kjøpe meg et par pistoler, og tenkte jeg skulle begynne med å kjøpe en 22 kaliber pistol.

Det er første gang jeg investerer.

Jeg ser at dette kommer opp med visse mellomrom. Folk som ønsker tips ved kjøp av ny pistol.

Men tiden går og det kommer stadig nytt på markedet og nye folk i Kammeret og nye folk i pistolklubbene. 

 

Det jeg er ute etter er en vanlig utseende pistol med sikring og sikte som skyter godt. Altså ikke en «Star wars»-lignende

konkuransepisol som f.eks walther gsp.

Prisklasse ca kr 10000,- eller litt mer.

 

Setter pris på tips.

Edited by Carl W
Link to comment
Share on other sites

Det er lenge siden jeg var i pistol klubb og hadde de våpnene. 
Det kommer litt tydelig frem at finpistol grenene ikke er for deg. 
Å kjøpe et standard våpen nytt var da jeg var aktiv vanskelig og bli kvitt til en vettig pris. Du bør vurdere brukt kaliber 22 

det er noen ute som ser ut som det du trenger i den grenen. Veldig mye billigere en over 10000 

Du kan heller vurdere dyrere våpen i annet kaliber straks du får snakket med folk i klubben som holder på med grenen du er interessert i. Standard er at man angrer for tidlig kjøp og må gjennom et relativt tregt marked for og selge igjen. Og vente på ny søknad. Oven nevnte merker er svært kurante selvfølgelig. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Carl Volt skrev (8 timer siden):

Ruger Mk IV og SIG P322 er mine første to forslag i så fall.

Regner med at det var Ruger Mk IV 22/45 lite du mente. Ikke vet jeg hvorfor de kaller den 22/45. Når det er en 22 cal. Men den ser bra ut.

Link to comment
Share on other sites

Ruger duger. Evt har du buckmark,  hammerli xesse er også et vettug valg. 

Ellers er tipset  å kjøpe en konkurransepistol først som sist, ganske mange tenker som deg men ender opp med konkurransevåpen tilslutt (meg sjøl inkludert) om du vil ha magasin i grepet kan du se om du ramler over en hammerli 208, disse Dukker av og til opp til fornuftig pris  

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Carl W said:

Regner med at det var Ruger Mk IV 22/45 lite du mente. Ikke vet jeg hvorfor de kaller den 22/45. Når det er en 22 cal. Men den ser bra ut.

Fordi det er en Ruger 22 med 1 911 vinkel og plater på grepet. 1911 var opprinnelig kamret i. 45ACP. 

Det mest korrekte burde jo vært Ruger 22/1911, men det var ingen som spurte meg når de skulle navngi den. 🤣

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ruger 22 LR  torget fløt over bruktmarkedet da jeg var aktiv de gikk for tusenlappen. Da ganske mange pistolklubber solgte de for og fornye seg. Ser nå at ss varianten ligger over 13000 kr ny. Og det skal du slite med å få igjen med salg. Til sammenlikning kan du få en Benelli til samme prisen. Og den kan du skyte lenge med før den stopper progresjonen din. Ruger gir god trening for andre grovere kalibrer du skal på stevne med. Det er ikke en stevne pistol i seg selv
https://www.landro.no/pistol/113551/benelli-pistol-mp95e-blued-cal-22-fixed-grip

det er ett kurant konkurransevåpen der du sikkert kan bytte skjefte etter hvert. 

Link to comment
Share on other sites

Litt rart med det. Jeg savner tiden i pistolklubben. Men kravet til aktivitet gjør det umulig for meg og komme til det punkt at jeg kan erverve pistol. 
Jeg ble aldri god pistol skytter heller. Men gøy var det

Link to comment
Share on other sites

Kjøp deg det du har lyst på og faktisk vil skyte med. Det finnes ettermarkedsdeler til Smith & Wesson, Ruger og Browning som vil forbedre avtrekket ganske mye, men har jo ikke de samme justeringsmuligheter som på matchpistoler. Jeg har nå klart å slå veldig habile skyttere som bruker GSP eller Pardini med min Ruger MK3, så det er ikke så dårlige våpen mange skal ha det til.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...