Jump to content

Luftpistol for hjemmetrening


Bjørn Inge

Recommended Posts

Det finnes flere tråder om dette fra før, men mange er gamle og jeg noen spesifike krav, så jeg tar dette opp igjen.

 

Jeg og kona skyter 25m finpistol. Grunnet skiftarbeid, småbarn etc. hadde det vert fint å kunne trene hjemme. Har ca 7 meter i garasjen og kan skyte 10 meter ute når temperatur/vær tillater. 

Jeg er på jakt etter en luftpistol som er nøyaktig og har bra avtrekk, som kan brukes til denne treningen. Pistolen må ha symetrisk  grep, ikke ergonomisk da både jeg og konen skal bruke den. Har ikke behov for pistol i toppsjiktet.

Foreløpig vurderer jeg kompresjonspistol (SSP) og trykkluftpistol (PCP) og har sett på følgende:

 

Chiappa FAS 6004, ingen har på lager. I diverse forum påstås det at denne har gått ut av produksjon.

Feinwerkbau P11

Hammerli AP20

 

Noen som har noen erfaringer eller tips?

Edited by Bjørn Inge
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Til bruket du beskriver kan mange modeller passe. Jeg ville trålt finn.no. Selv endte jeg opp. Med en FWB 65 etter noen ukers surfing. Presis langt forbi mine evner, rekylfri fjærdrift og laaangt mellom servicebehov. Lykke til med jakten, er du villig til å gå noen år tilbake i tid og ikke henge deg opp i moteriktighet kan du gjøre fantastiske kupp. 

Link to comment
Share on other sites

Hämmerli AP20 hade jag i ca 6 månader och var väldigt nöjd med den. 

Var tvungen att sälja den när jag krut licens för att ha råd med ny investering. Men saknar den. 

Skulle jag göra om köpet hade jag köpt pro versionen då mellan skillnaden är minimal mot o köpa grepp och luft cylinder separerat.

Men inte pro versionen har fördelen den går att justera greppet från smal - large vilket ni nog har användning för. 

Edited by SWEcerb
Skriv fel
Link to comment
Share on other sites

havardma skrev (9 timer siden):

 

Denne bruker vel co2 som er mer kronglete å fylle/finne for de fleste i dag enn enn vanlig luft?

Den er "dual power", og kan brukes med både co2 og luft. Så vidt jeg vet er Hammerli 480 den eneste med den muligheten.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg har en match gun hybrid. El/mekanisk avtrekk med pumpe og to sylindre. 
Egentlig aldri skutt med siden jeg har et skulderproblem som aldri ga seg. 
to skjefter L og XL. 
Den kan du komme med bud på hvis du ikke har kjøpt. Luft kan du skyte med i de fleste temperaturer. CO2 ikke så mye. 
det er en risiko for at pakninger må byttes etter en stund grunnet ikke vært brukt. 
pumpen alene koster ny ca 2000kr og våpenet lå oppe i 20 000kr som ny. Jeg kjøpte den som overligger for 13500kr 

og kan selge alt for 8000kr

IMG_0069.jpeg

IMG_0066.jpeg

IMG_0064.jpeg

IMG_0063.jpeg

IMG_0062.jpeg

Edited by Finito
Link to comment
Share on other sites

On 4/14/2024 at 10:58 PM, Finito said:

Jeg har en match gun hybrid. El/mekanisk avtrekk med pumpe og to sylindre. 
Egentlig aldri skutt med siden jeg har et skulderproblem som aldri ga seg. 
to skjefter L og XL. 
Den kan du komme med bud på hvis du ikke har kjøpt. Luft kan du skyte med i de fleste temperaturer. CO2 ikke så mye. 
det er en risiko for at pakninger må byttes etter en stund grunnet ikke vært brukt. 
pumpen alene koster ny ca 2000kr og våpenet lå oppe i 20 000kr som ny. Jeg kjøpte den som overligger for 13500kr 

og kan selge alt for 8000kr

 

 

 

 

Sendte deg en personlig melding

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...