Jump to content

Spypoint Revevasler.


eskil_86

Recommended Posts

Har en slik. Den fungerer meget godt. Har fått 4 rev på åta. Selger min, siden spetsen sier i fra flere minutter før reven er på åta.

Har 160m ned til åta. Hvis noe skulle vært gjort annerledes, måtte det bli øre musling og mulighet til høyere varsle lyd. Ganske enkel å bruke. Men jaktfall burde ordne en annen bruksanvisning enn Tysk

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Produsenten oppgir 30 dager på detektorene, 4 dager på mottakeren.

Grunnen er at mottakeren står kontinuerlig på for å varsle umiddelbart.

Men har du ikke fått varsling på 4 dager, er det kanskje ikke noe godt besøkt område uansett?

Batterilevetiden er akseptabel med tanke på at dette er en viltvarsler og ikke et viltkamera....

 

Med andre ord en taktisk enhet hvor du skal være litt på "hugget" uansett de dagene du bruker den.

Link to comment
Share on other sites

Flesteparten av de som kjøper Spypoint har en mikkelvarsler i skuffen som har avgått med døden pga. fukt/regn.

Jeg sier ikke at det gjelder alle, men batterier er betraktelig billigere enn mikkelvarslere ihvertfall.

Jaktfall har ikke en reklamasjon på Spypointen frem til nå ihvertfall.

I løpet av vinteren vil Spypoint varsleren bli testet og omtalt i 3 forskjellige jaktblader,

da blir det mindre synsing og mer fakta...

I mellomtiden skytes det mye rev for den, så virker, det gjør den.

Link to comment
Share on other sites

Joda, det er jeg helt enig med deg i, at den kan virke som den er.

Men at man skal måtte bruke utskjært plastkanne for å beskytte en ny gjenstand man har kjøpt for å bruke ute i all slags vær, blir litt drøyt.

Blir som å kjøpe drømmebilen og få beskjed om at man ikke må ta den ut i regn, da slutter den å virke....

Men jeg vet at mange gjør nettopp dette, lager tak, pakker inn i plast, eller skjærer ut plastkanner for å beskytte den.

Poenget mitt er at den skulle tålt drittvær når du pakker den ut, (ellers burde man kunne slått den på i emballasjen 8) )

Jeg tok inn varsleren pga. kunder som har etterspurt i lang tid om det finnes mer pålitelige løsninger, og når jeg da fikk det servert fra Canada via Tyskkland, ble valget lett.)

 

En ting kan vi ihvertfall enes om: Bruk av all slags varsling, for å få desimert bestanden av rev, det kan vi like, uansett hva varlseren heter,hva den koster, og hvor mye batterier det går pr. rev 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Har planer om å kjøpe Spypoint åtevarsler men syns de er dyre i Norge. Har funnet til 175 dollar over dammen. Det blir 1000 norske kroner mot 2490 kr hos Jaktfall. Problemet er at de ikke sender til Norge.

 

Så da blir mitt spørsmål: Noen som vet om utenlandske butikker som kan sende Spypoint åtevarsler til Norge?

Link to comment
Share on other sites

Jeg jakter ikke rev( jeg burde kanskje?), men jakter hjort&rådyr. Der jeg jakter, kan vi ofte om høsten se hjortetråkk , når vi kommer tilbake til bua vår etter ei morra økt. Noe vi ikke hadde sett da vi gikk ut i mørket. Så de er der av og til om natta. Bua vår ligger inne i jakt terrenget vårt, så hvis vi kunne få ett hint når vi sov, kunne vi kanskje få noen flere sjanser. Jeg tror jeg må vurdere en revevarsler...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 5 months later...

Hei folkens:)

 

Har jaktet og fangstet i mange år:)

Mye av jaktingen går da også i åtejakt.

Har her prøvd mange typer vilt/åtevarslere.

Mikkelvarsleren er helt grei på alle måter. Jeg bruker her silikon rundt kanten av glasset på sensoren og har i tillegg montert en vanlig 12v bryter på motagerenheten inni i bua.

bruker kunn lithium 9 V batteri i sensoren ute. Dette fungerer som bare det:)

Når det gjelder Murs Alert sin varsler, er denne helt konge!!!!!! :lol:

Jeg bestillte 2 slike fra USA og ble rett og slett overasket både over batteri levetid og rekkevidde.

Den ene står ca 6 km i luftlinje unna huset mitt og den andre hele 12 km. Får her meldinger rett hjem i stua på Jaktradioen:)

Bruker her 4 stk lithium batterier pr enhet og på andre sesongen nå:)

Jeg jakter mye Jerv om vinteren. mye av jaktingen foregår rundt og på åte. Jeg ønsker overhode ikke å gå frem til åta for igjen både forstyrre og sette igjen lukt etter meg.....Da Jerven er svært sky.

Spy Point sin vasler har jeg prøvd og retunert:(

Ikke brukbar i mine øyne ihvertfall.

Besøk gjerne gruppa mi på Facebook.com under gruppenavn Midt Troms Rovviltlag.

Har her lagt ut mange godt tips i form av bilder osv....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...