Jump to content

.45 Blaser


Guest solheimen

Recommended Posts

Etterbrenner liker denne patronen så dårlig, at han ikke en gang vil gi meg tilbake den han lånte av meg for en del år tilbake! :mrgreen:

 

Ellers tror jeg nok den fungerer greit i en Blaser, særlig med fabrikkammo. Ytelsen er jo grei nok. Men som sagt strekker den seg lett pga for slakk skulder, så den er ikke så pop hos hjemmeladere.

 

Du får få deg en .425 Fossdal, det er et MYYYYE bedre alternativ! 8)

Link to comment
Share on other sites

Har interessert meg litt for denne kreasjonen.

Passar vel godt ihop med Blaser-konseptet i og med at den er kompakt og sånn,

elles kastar vel Solheimen seg over telefonen til Blaser imorgon for å forhøyre seg om alternativet....

Då kan det vel hende dei svarar "-425 What ???" :shock:

So då vil det avhenge av eventuell levering av Blaserpipe frå Fossdal ! :wink:

 

 

kåret til en av de dummeste patronkonstruksjonene noensinne.

 

 

Veit ikkje heilt kor hard konkurransen er her, men kva var dei viktigaste kvalifikasjonane ?

 

 

som sagt strekker den seg lett pga for slakk skulder

 

Reknar med dette er ein av dei.

Elles hadde den vel "rebated rim", er vel heller ikkje sett på som ein styrkje ?

 

Hmm, om ein halspressar ,- vil ein ikkje då unngå den meste av hylsestrekkjet ?

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hvordan den vil oppføre seg i et kryssmatet magasin som på Remington, det kan sikkert Fossdal svare på. Er vel kanskje lettere på et "push-feed" system enn på en Mauser. Kanskje en Tikka T3 beregnet for WSM patronene hadde vært det letteste å kamre den ???

Link to comment
Share on other sites

Og hvorfor gå for en uvanlig patron som 45 Blaser, med dårligere tilgang på dyre hylser, når man har en patron som 458x2" American? Den er jo basert på lett tilgjengelige 458 Win mag hylser. Og er i mine øyne ett mye bedre alternativ.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Halla Solheimen. Jeg har aldri skutt med en 45 Blaser, men det jeg har lest om den er nedslående desverre. hylser som strekker seg, og dyre hylser. Gir på sitt beste det som 9.3x62 og 35 wheelen gjør med letthet. De kan lades ned til 45 Blaser nivå enkelt, den kan ikke lades opp... Vettafaen jeg, men jeg tror jeg hadde styrt unna. Ikke for det, er jo enkelte kalibre man bare må ha. Jeg har 300wsm løp til min blaser. I dag hadde jeg handlet en 300 win uten å blunke. Men jeg måte bare ha det da jeg handlet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nå hatt finga i en 45 blaser og har ikke så mye dumt å si om den. Har vel planer om å få meg ett løp selv også, men ting tar tid å få tak i. Kjenner tre stk som har kaliberet og tre stk som er fornøyd med det. Brukes hovedsaklig på grisejakt som den er laget for. Kulebane ut til lange holde er den ikke laget for og er derfor ikke tema.

Har brukt den til rådyr og det fungerer bra. Tung kule og lav hastighet er gull på rådyr.

Passer utmerket til subladninger med A-TEC sine kuler og også med billige remington kuler. Overraskende bra presisjon men en umulig tvist på løpet.

Dier er å få tak i og det er hylser også. Pris på hylser er jeg ikke sikker på, men det kan jeg finne ut av om du ønsker.

Link to comment
Share on other sites

Og hvorfor gå for en uvanlig patron som 45 Blaser, med dårligere tilgang på dyre hylser, når man har en patron som 458x2" American? Den er jo basert på lett tilgjengelige 458 Win mag hylser. Og er i mine øyne ett mye bedre alternativ.

 

Har du lest Eirik MOen sin artikkel i Vapenjournalen om 458x2" :?: , Av andre grunner til ikke å velge denne patronen er støtbunndimensjon, i forhold til andre patroner til våpenet, slipper en å kjøpe et ekstra sluttstykke er jo det greit.

 

.458 socomb er jo i samme gata, både ytelsemessig og annet, et helt klart alternativ. :wink:

Link to comment
Share on other sites

 

.458 socomb er jo i samme gata, både ytelsemessig og annet, et helt klart alternativ. :wink:

 

Uansett hvordan man snur og vrenger på det, har Blaseren adskillig større volum.

Siden trådstarter skal ha den i en Blaser rifle, ser jeg ingen stor grunn til å ikke gå for den patronen.

 

MEN - det kunne vært morro å gå inn i et Blaser kammer med en Socom brotsj, for å lage en bedre skulder?!? Har ikke tegninger, og Etterbrenner sitter på Blaser-patronen min...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

 

.458 socomb er jo i samme gata, både ytelsemessig og annet, et helt klart alternativ. :wink:

 

Uansett hvordan man snur og vrenger på det, har Blaseren adskillig større volum.

Siden trådstarter skal ha den i en Blaser rifle, ser jeg ingen stor grunn til å ikke gå for den patronen.

 

MEN - det kunne vært morro å gå inn i et Blaser kammer med en Socom brotsj, for å lage en bedre skulder?!? Har ikke tegninger, og Etterbrenner sitter på Blaser-patronen min...

 

Var dette en ide som noensinne kom ut av web'en og over i benken? Hvordan gikk det egentlig med 45 Blaser-kreasjonene til folk?

Innspill???

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Hva med 45/70 eller .444 marlin?

 

Har 45/70 + 356Win fra før..

Tipper at Blaseren vil slite med å håndtere kraveparoner, særlig 45/70..

444 Marlin regner jeg som en fadese fra ende til annen. Salgsapperatet worldwide er nok enig med meg...

450Marlin kunne til nød gått an,- men jeg er veldig spent på 45Blaser!

Trenger jeg den? For å sitere Col.Jeff Cooper når han skulle forklare hva man skulle med en .700 børse. Svaret kom kontant: "To have and to hold!". :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...