Jump to content

CMMG AR-15 Conversion Kit


Recommended Posts

Er det noen som vet og har erfaring med: CMMG AR-15 .22LR Conversion Kit.

 

Mye klikk eller smeller det hver gang?

Hvor bra er magasinene til det og de Black dog magasinene som Capsicum selger?

 

Fungerer det bra med all slags ammo eller må/bør det ha fmj ker?

Kan man bruke bly kuler uten at det skaper store problemer for 223?

 

Annet relevant informasjon, eller andre ting man bør tenke på når man vurderer det?

Link to comment
Share on other sites

Funker knallbra i bushmastern min, men den vil ikke ha noe som ligner på remingtom ammo, best samling fikk jeg med CCI standard ,den er billig og fin å bruke, den samla dobbelt så godt som RWS til 2-3 kr skuddet. skyter på en klisterlapp på 30m.

Husk god puss før du smeller av .223.

Link to comment
Share on other sites

Nøyaktig hva jeg ønsket å høre.

 

Fint at den går best med CCI Standard, men jeg har vært borti Ciener sin før og da ble jeg fortalt at man absolutt måtte bruke fmj kuler i settet.

Noen som vet hvordan det er med bly i løpet i forholdet bruk av fmj?

Link to comment
Share on other sites

Skulle ønske jeg kunne si det samme.

Mitt sett funka som en drøm de første 3-400 skudda. Nå er den erklært DØD.!!

Funker ikke uansett hva den får av ammo. Tomhylsene blir stående i utkaster åpningen.

Også koster settet nesten like mye som en Ruger 10/22, så jeg vet hva JEG skal gjøre!!!!

Link to comment
Share on other sites

Mitt sett er gått ett eller annet rundt 6 tusen skudd, hadde litt trøbbel til å begynne med i forhold til utkast og funksjon generelt. Iht diverse US fora trenger de mellom 500 og 1000 skudd for å gå seg til.

 

Jeg splittet settet og brukte 600 våtpapir på glassplate og fjernet overflatebehandlingen på railene på mitt og det har fungert knirkefritt etter det.

 

Verdt å merke seg er at produsenten ikke anbefaler full demontering av settet, pga av muligheten for at railene vrir seg ved demontering og at de heller ikke anbefaler annet enn orginal dimensjonert ladearm, da forsterkede ladearmer kan komme i konflikt med boltbevegelsen. Jeg har løst akkurat den biten med å inkludere en OEM ladearm med strikk på lagringstuben til bolten - men skal forsøke med den forsterkede ladearmen, ved en passende anledning. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Tok en prat med Bjørn på Practac, han ga meg et bra tips.

Dersom det er "slark" i settet, altså at det kan bevege seg inni kammeret så kan du få trøbbel, testa mitt, og fant ca. en mm slark.

Klemte en 22 hylse flat og la imellom i bakkant. Har nettopp vært ute og tømt ca 200 skudd så og si feilfritt, litt trøbbel med utdraget på et par skudd, men bytter utdrageren og satser på at det blir bra..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...