Jump to content

Kinavare, hvor/hvordan.....


gammeljegern

Recommended Posts

En av de større:

http://www.sam.cn/main.asp

 

Sam Electrical Equipments (Nantong) co, Ltd

126 Chenggang Road, Nantong City, JiangSu Province, China

 

Noen bilder fra produksjonen finner jeg ikke.

Det er å forvente at forholdene er ganske like med lignende industrier - f.eks brilleproduksjon.

De må jo holde på fagfolk for å klare å produsere noe fornuftig.

 

Jeg regner med at de har en skog av underleverandører.

 

Nantong - 南通

http://en.wikipedia.org/wiki/Nantong

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Gikk en morsom tråd på svenske www.robsoft.nu om kinasikter.Her var det en som bestilte en kopi av Leupold Mark 4 3.5-10x40 .Den kostet ca 500 kr. Her i Norge koster den 12-13000 kr. Han la den i fryseboksen, senket den under vann, brukte den på våpen med mye rekyl.Den fungerte faktisk bedre enn ventet.Lurer på om jeg skal bestille en selv, hadde vært morsomt og prøvd.For den prisdifferansen så kan man leie mye jakt....

Link to comment
Share on other sites

I beg to differ..

 

Kjøpte uetisk nok dette siktet via QXL til ett luftgevær.

Har for tiden fem orginale Leupold sikter i henholdsvis VX2 og VX3 serien (+har hatt tilsvarende mange som jeg med tiden har solgt).

 

Det er noe heeeeeeeeeelt annet enn orginal vare. Totalt uten sammenligning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nok att det er fabrikker med meget bra teknologi og høy kompetanse men hadde feks arbeidskraften kostet det samme som i norge eller tyskland hadde nok prisen på produktet vært en helt annen.

Jeg har selv flere slike billige sikter i bruk og er faktisk overrasket over hvor bra de jeg har er, flere av dem har jeg brukt i flere år uten noe slag av problem.

Har feks ett som er min favoritt på mine nattvåpen etter rev, har brukt dette merket i 4 år på 2 forskjellige våpen, for artighet lånte jeg i vinter en 56mm Diavari av en jaktkompis for å erfare den STORE forskjellen, denne hadde jeg med som "håndkikkert" hver natt og sammenlignet med min billige favoritt og jeg kunne ikke merke noen forskjell på den som koster ca 10 lapper og min billige (ikke opplyst åte), eneste forskjellen var att den billige i tillegg hadde rødpunkt :winke1:

Mulig en labratorie test (det må antagelig det til for å se forskjell på dyrt og det beste av det billige i 2014) ville finne ut mer en det menesklige øyet kan oppfatte men det betyr lite for brukeren som faktisk har vanlige øyne.

Tror nok det er mange brukere av slike "kinasikter" som er meget godt fornøyd med produktet.

Nei slutt å kast tusenlappene.....hvis du da ikke er ute etter å vise alle att du har penger.

 

Er det flere som er fornøyde med sitt billige kikkertsikte skriv gjerne noen ord, det er jo stort sett det motsatte som hevdes, muligens pga uvitenhet eller uheldige episoder.

 

Pratet med en forhandler som har solgt ett slikt billigmerke i 5år å han sa att de reklamasjoner som kom inn alltid hadde fysiske skader som tydet på slag ol, men de sendte likevel alltid kunden ett nytt sikte.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Nei slutt å kast tusenlappene....
Du er heldig, du, som ikke ser forskjell...

 

Ja faktisk, blir mere igjen på kontoen, artig det og.

Over 60 rever og 15 storvilt + noen rådyr og mere til de siste 3 år med disse siktene, kan ikke huske att noen av ælj,ene ble ille berørt av navnet på kikkerten.

 

Merkelig greier.....att dette temaet skal være så ømt for noen......

Link to comment
Share on other sites

Det blir litt omvendt keiserens nye klær. Siden jeg ikke ser forskjell, er det ingen forskjell, ergo er de som hevder det, dumme....

 

Om man har flaks, får man en slik kinakikkert, som fungerer brukbart optisk. Og har man flaks, svikter det ikke heller.

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen på en Zeiss og en Seizz er at med førstnevnte sitter man mye lengre når det er mørkt.

Samtidig har Zeiss "Lotutec" som er et av de større argumentene for å kjøpe merket.

 

Jeg har og skutt rev med billig optikk. Faktisk en Bushnell Sportman 3-9*32 jeg fikk gratis her på kammeret til et luftgevær. (Det tok kveld en liten stund etter at jeg hadde begynt å bruke det)

Den kikkerten er den jeg har skutt mest vilt med faktisk.

Det som skiller den og den jeg har bytta til er at jeg bare ikke har fått brukt den nye så mye. Samt at om jeg lå lenge "på kikkerten" ble jeg sliten i øynene.

Det skjer ikke med Zeissen.

 

Kinavarer har jeg gode erfaringer med ellers. Jamt over god kvalitet faktisk. Også finner man ting på aliexpress.com som man må lete med lys og lykter etter her hjemme til ågerpriser...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...