Jump to content

Trenger innspill ladedata Partizan 180grain blyspiss


PangPang

Recommended Posts

God kveld!

Akkurat kjøpt inn 500stk Partizan 180Grain kaliber 30,blyspiss (som jeg utrolig nok, bruker på hjortejakta). 2dyr pang død ned, og med lite unødvendig kjøttskade.

ifjor ble den kanskje litt svak, da ladet jeg med 54grain. Tenkte å prøve meg igjen iår med 56grains.

 

Noen som har erfaringer å dele?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Min ladejournal viser at jeg til 30-06 har brukt 180 grs Partizan blyspiss, 57 grs N 160, lengde 81,3 mm. V0: 792 m/s.

Denne ladningen har det blitt skutt elg med. Kanskje Partizankulene kan sammenliknes med den gamle Norma Elite: Om man ikke har noe annet, brukbar til elg, sålenge man ikke treffer solide bein i bogen.

Link to comment
Share on other sites

Min ladejournal viser at jeg til 30-06 har brukt 180 grs Partizan blyspiss, 57 grs N 160, lengde 81,3 mm. V0: 792 m/s.

Denne ladningen har det blitt skutt elg med. Kanskje Partizankulene kan sammenliknes med den gamle Norma Elite: Om man ikke har noe annet, brukbar til elg, sålenge man ikke treffer solide bein i bogen.

 

 

 

Har testa disse inn i endeveden på en stokk som lå her og slang. Noen holdt sammen brukbart, andre delte bly/mantel seg. Er vel ikke så ulik hornady interlock, om husken er riktig... Ladde disse med 57-58 grns N160, noe høyere bør en ikke gå. Veit en her i bygda som lader 180grns vulcan med 60 grns N160, men det er han og hans børse. Prøver jeg meg med så mye i tikkaen min, må kanskje hevarmen slåes opp med klubbe :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...