Jump to content

Accuracy International til det norske markedet


remspsv

Recommended Posts

Har noen peiling på hva prisen kommer til å være på denne? Jeg mener å ha lest at "AI AW" er litt mer eksklusiv enn dens hoved konkurent, TRG-42, Den koster 30000-35000 kr på wingee våpen. Jeg ville tippe mellom 40000-50000 kr, er det veldig urimelig eller vil det være sånn ca spot on?

 

 

brunoådepengaådepengaengerdal

Link to comment
Share on other sites

Har noen peiling på hva prisen kommer til å være på denne? Jeg mener å ha lest at "AI AW" er litt mer eksklusiv enn dens hoved konkurent, TRG-42, Den koster 30000-35000 kr på wingee våpen. Jeg ville tippe mellom 40000-50000 kr, er det veldig urimelig eller vil det være sånn ca spot on?

 

 

brunoådepengaådepengaengerdal

 

Stage 1.5 koster: $795.00 med dagens kurs, frakt ($100), fortolling og mva så burde den komme på ca 5400,- til 6000,-

 

så da gjenstår det bare å få montert jernet i stokken.

Link to comment
Share on other sites

Nå mener vel Bruno ikke stokken men et komplett system går jeg utifra.

 

Var det ikke noen andre som førte AI i Norge tidligere (usikker her jeg), uansett mener jeg å ha sett en pris på det du antyder som er 40-50 tusen.

 

Ta svaret mitt med en større klype salt da jeg ikke husker :D

 

Billig blir det neppe uansett :lol:

Link to comment
Share on other sites

40-50 lapper er selvsagt ett komplett system med våpen og stokk.

 

Husker også at det var noen andre i Norge som forhandlet disse stokkene før i tiden. Mener å erindre at prisen lå på rundt 10 høvdinger for stokken.

 

Kan man montere stokken selv, eller bør man få en våpensmed til å gjøre det?

Link to comment
Share on other sites

Får satse på at Winge har fått en god avtale slik at det blir billigere enn å skulle handle via Graeme hos Sportingservices. Og ved ordre nå, blir vel ikke levering før tidligst desember, evt ut i 2009, med mindre Winge sniker i køen?

Link to comment
Share on other sites

Hei Winge.glad dere ble med på dansen. Jeg har ikke vært i kontakt med noen levrandør. 40000-50000 var et gjett utifara prisen på hovedkonkurenten, TRG, som er å regne som litt mindre eksklusiv. Jeg lurer litt på hva vi får med i prisen, bipod, monopod bak, sammenleggbar stokk, rekyl kappe, rekyl brems? pris? Fabrikken anbefaler at man putter på et Schmidt & Bender av PM 2 serilen. Med et slikt opptik vil vel hele oppsettet komme på 65000-70000kr. Som dere skjønner er jeg ganske intresert i denne rifla her men til en fornuftig penge. Når begynner dere å ta imot bestillinger? :wink:8)

 

 

brunoherblirdetharejaktengerdal

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Kom over dette på Wingevåpen, http://www.wingevapen.no/index.php?name ... racy_rifle

 

Venter selv på Accuracy stokk fra statene, http://www.snipercountrypx.com/pc-3412- ... ction.aspx

 

Her finner du "alt" av deler og utstyr til AI, skulle det være interesse for det, http://www.tacproshootingcenter.com/PDF ... ist_08.pdf

 

 

Da kom endelig AI stokken, levert på døra. Det tok intet mindre enn 5 mnd'er fra jeg bestilte den, til den kom. Nå er den hos børsemakeren sammen med 700'n.

Den skle forresten glatt gjennom tollen, om det var flaks eller ikke, det vet jeg ikke.

Bilder kommer så snart jeg får herligheten tilbake!

Link to comment
Share on other sites

http://www.wingevapen.no/index.php?name=NETTBUTIKK%2FVAaPEN-RIFLE%2FAccuracy_rifle

 

Noen som har kontakta de?

 

Riflene er kanskje så dyre at de ikke tør skrive det :lol::roll:

Se brukeren som postet over deg i denne tråden ;)

 

 

Ser intet om pris der jeg. Godt mulig jeg er blind, så vær snill og uthev det for meg.

Åhh, beklager, misforstod :)

Men prisen ble vel antydet i tråden til 40-50 000?

Link to comment
Share on other sites

 

Åhh, beklager, misforstod :)

Men prisen ble vel antydet i tråden til 40-50 000?

 

Viten er alltid bedre enn antagelser :wink:

 

Dessuten er ekstrautstyr(bipod og lignende) ofte veldig dyrt på slike rifler :cry: , noe som betyr at det blir mye penger å bruke etter at selve rifla er kjøpt. Og så må man jo ha ett godt sikte da :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

apdwjq.jpg

 

8kg.. Med a-tec'n og fullt magasin. Har ikke fått skutt på lenger enn 200m enda. Men jeg hadde med meg en AI AW 300 win. mag. på banen forrige lørdag, og jeg samler like bra med børsa mi. Rundt 0,5 MOA kom vi vel frem til i gjennomsnitt.

 

Er vel oppe i rundt 24-26 store nå. Da med zeissen, a-tec'n, kompen, 3 mag, AI tofoten, stokken og remington'n (700 sps varmint)

Link to comment
Share on other sites

hei gutter,

Vedrørende AI AWM så er det korekt at Holstad våpen har tatt inn 1 børse nemlig min, det tok sin tid å få den bestillt nov 07 og den ble levert til holstad for 14 dager siden så dere må være forberet på lang leverings tid. Med det ekstra utstyret og kikerten kom den på 100000 kr, så skal dere ha en sånn så må dere være forberet på høy pris, men det er smak og behag noen ønsker en mauser til 1000 kr noen en Holand og Holand til 180000 og noen ønsker en AI. Har fulgt med litt på siden til Winge men di har ennå ikke klart å prise AI.

Men går dere inn på sporting service uk så ligger prisene og det er i utgangs punktet bare gjenom di en får kjøpt AI privat i Europa.

Håper dette hjalp litt i diskusjonen.

Link to comment
Share on other sites

...Men går dere inn på sporting service uk så ligger prisene og det er i utgangs punktet bare gjenom di en får kjøpt AI privat i Europa.

 

Og sporting service er i tillegg veldig behjelpelige med å sende accessories. Etter som det er "eksport-stopp" i usa prøvde jeg s.s i england og de sender gjerne ting som monopod, orginal sikter, mirage band, magasiner, butt cap spacers, muzzelbrakes osv.

Link to comment
Share on other sites

Grattis med ny pang :D

 

hei gutter,

Vedrørende AI AWM så er det korekt at Holstad våpen har tatt inn 1 børse nemlig min, det tok sin tid å få den bestillt nov 07 og den ble levert til holstad for 14 dager siden så dere må være forberet på lang leverings tid. Med det ekstra utstyret og kikerten kom den på 100000 kr, så skal dere ha en sånn så må dere være forberet på høy pris, men det er smak og behag noen ønsker en mauser til 1000 kr noen en Holand og Holand til 180000 og noen ønsker en AI. Har fulgt med litt på siden til Winge men di har ennå ikke klart å prise AI.

Men går dere inn på sporting service uk så ligger prisene og det er i utgangs punktet bare gjenom di en får kjøpt AI privat i Europa.

Håper dette hjalp litt i diskusjonen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: for 50000 kan jeg få mekket 2 børser som sammler BEDRE enn disse :roll::roll:

 

 

 

 

 

ta det på PM

 

Helt utrolig at du klarer å sammenligne et ferdig annerkjent produkt enn det du mekker på hobbyrommet (Eller betaler en undergrunns børsemaker :wink: ) Har du ikke noe bedre å komme med burde du heller la være etter mitt syn.

Link to comment
Share on other sites

spørr du meg ??

alltså,, hvis du lever i trua at AI-riflene kun handler om hovr godt di samler på 300m (og er dyre) så er du på skikkelig blåbærtur gitt..

 

di Aivåpnene som Winge før koster laaaaaangt unna 50.ooo,-nok... korsn versjon av AI tenker du/dere på som koster 50.ooo,-nok :roll:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei!

Det har vært litt diskusjon her og jeg (Jan) har fått en del e-poster vdr. våpentypen Accuracy International som markedsføres b.a. av Winge Våpen AS.

 

Noen synspunkter:

Dette våpenet er ment å dekke bruksområdet jakt, praktisk skyting, generell strid og har meget gode egenskaper for skarpskyting, samt tilstrekkelig håndterbarhet og ildkraft for Close Quarter Combat (CQC). Dette er ikke ment å være utelukkende og eksplisitt kun et snipervåpen.

 

Ikke bare presisjon men også pålitelighet, funksjon samt håndterbarhet er viktig for denne kategori våpen.

Det er klart spennende at mange har egne erfaringer og oppfatninger om dette våpenet som de ønsker å dele med andre på dette nettstedet. Slikt skaper mangfold og det er klart at alle med praktisk brukserfaring er meningsberettiget og også de som kun er ”menere” må ha lov til å komme med sitt.

 

Vi i Winge Våpen AS legger til grunn og har egne erfaringer med omtalte våpen. Det vil alltid være ulike meninger om våpen og biler samt dette og hint. Enkelt ”hater” Mercedes S-klasse og ”roser” BMW eller omvendt. Vi tror at Accuracy International uansett her beveger seg nær/i Mercedes S-klasse/BMW kategorien.

”Rolls-Royce” og Bugatti finnes utvilsomt, men har svært lite nedslagsfelt hos forbrukere pga pris.

 

Etter en samlet vurdering har vi i Winge våpen AS kommet til at Accuracy International er det våpen som vi mener gir mest for pengene dvs høyest ydels og nytte i forhold til kostnad innen denne kategori.

For ca 50 000 NOK får man et av våpnene fra Accuracy International og forbruker kan forholde seg til en Norsk importør, vi mener dette er meget bra – andre får være uenige eller enige.

 

Det er helt klart mulig og endog sannsynlig at det finnes a) mer presise våpen på markedet (flere innen enkeltskuddskategorien) eller b) mer funksjonssikre våpen på markedet (flere innen enkeltskuddskategorien) , dog, som totalpakke mener vi at Accuracy International skårer svært høyt på en slik liste for kategori våpen med cross-over egenskaper for Jakt, praktisk skyting/CQC/strid/sniper.

 

Vi tar gjerne imot tips om konkrete våpen typer innen denne kategori som med dagens USD, Britiske pund og Euro kurs kan selges til en bedre pris enn vårt satsingsområde dvs. Accuracy International, så gi oss gjerne tips om slike våpen med faktiske realistiske utpriser.

 

Ønsker dere alle en riktig god helg!

Mvh

Dag & Jan

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

har nå endelig fått prøvd AI AWM min dog bare 17 skudd, og bare til 270 meter men jeg er veldig fornøyd holdt seg innen 3 cm med 3 skudd på 270m. så jeg er som sagt fornøyd, men hva folk kjøper for jo være opp til vær enkelt,har du lyst har du lov så sant du har pengene da

Link to comment
Share on other sites

Personlig synes jeg det er jævlig flott at vi i Norge har seriøse aktører som gidder å ta inn slikt for oss — øh, dem, jeg er ikke i nærheten av å ha råd — som gjerne vil ha noe spesielt og unikt. På et generelt grunnlag er jo prisen riktig nok noe stiv og "way out of reach" for mange av oss, men jeg oppfatter ikke akkurat Winge Våpen å være urimelig dyre.

Link to comment
Share on other sites

Skulle jeg først brukt så mye penger på en rifle så ville jeg valgt en Barret rifle. Hadde ammunisjon og ladekomponenter vært lett tilgjengelig ville jeg valgt Barret Modell 99 i .416 Barret. Da dette kaliberet ikke akuratt er å finne i butikkhylla ville jeg gått for Barret98 Bravo i .338 lapua mag.

 

barret98b.jpg

Ta en titt på rifla her!

 

Med en veiledende utsalgspris i USA på 4500 dollar så burde den vel ligge på ca 40k kroner her til lands. Tar dere inn denne Winge så får dere en ny kunde :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...