Jump to content

Tanfoglio 1911 kvalitet


keevinslotten

Recommended Posts

Er det en slik en du mener?

Jeg har en Tanfoglio Witness 1911 45acp Custom (arvegods )

Skyter kun hjemmesnekra ammo med blykula sin 200grs SWC for felt skyting og Mil Hurtig

Har 2 stk goladninger til denne, Lader 4.6grs IMR 700X COL.31,5mm med liten krimp og med Vithavouri N320 bruker jeg 4,7grs COL.31,5mm lett krimp

Begge ladninger med 200grs SWC bly (Dette er mine ladninger til mitt våpen, IKKE ta det for god fisk til ditt våpen, jeg tar ikke ansvar for hva andre lader)

 

Har skutt kun 7 stk Fiocci 230grs ball ammo sånn for å teste, men ettersom jeg lader allt selv så ligger kjøpeammon å støver ned i safen.

 

Hva som skiller "vanlig" Witness ifra min custom er jeg ikke sikker på, men jeg vil tro på Customen er det justerbare høyt baksikte og en annen slaghammer/hane + en litt bedre beavertail montert.

Mulig det er en annen rekylfjær også, jeg har eksprimentert litt med ei 13LBS redusert rekylfjær + polybuffer til sterkt reduserte ladninger, powerfaktor rundt 140 + -

Ble litt puff puff, og veldig rart med en 45acp, har ikke fått helt til samlingene med den ammon ennå, men det er et langtidsprosjekt som jeg har gående

 

45acp er mitt favoritt kaliber, og en 1911 plattform er liksom historisk korrekt og det eneste jeg ville ha vurdert til 45acp. Så mye historie rundt 1911, J M Browning var et geni som utviklet dette våpenet, et våpenteknisk geni.

 

Jeg har da når det er sagt ingen planer å bytte ut min Tanfoglio med noe annet, den skyter mye bedre enn meg med den ladningen jeg har til mitt våpen.

Funksjonering er 99% hvis jeg gjør jobben min med hjemmeladninga. Samlingene er gode når jeg gjør jobben bak siktet.

 

EDIT:

Kvaliteten er vel litt som med LEE ladeutstyr, litt grovt og ikke den beste finishen, men.....det bare funker. For en med lav/medium budget vil jeg si at det er helt greit.

Funksjonering er meget bra, for meg som pusser våpenet ofte har jeg ikke mye å utsette på dette våpenet.

 

Her er noen bilder på hærligheten, tatt med iphonen så kvaliteten er deretter.

 

 

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

6.JPG

7.JPG

Edited by JohnS
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
Sarasin skrev (2 timer siden):

Hva er den "greia" bak på grepet, egentlig? Ser ut som noe man "holder inne" for å få en eller annen effekt

Kanskje en sikkerhetsfunksjon slik at man ikke får trykket inn avtrekker om denne ”greia" ikke er trykket inn?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...