Jump to content

Heman’s kniver


heman

Recommended Posts

Tusen takk for tilbakemelding! Dette er kniv nummer 3 og 4 jeg har laget. Nummer 1 har jeg ikke bilde av, men det skal jeg få tatt og legge ut. Nummer 2 finnes ikke lenger (ble for stygg..) 

 

Helt enig med deg når det gjelder nummer 4. Hadde en plan i hodet, men alt ble bare surr underveis. Lærerikt var det i alle fall 😊

Link to comment
Share on other sites

Om det er noe trøst  har jeg fortsatt en plan i hodet som ikke blir så fint i virkeligheten :D Når jeg begynte å lage kniv så lagde jeg litt kniver også begynte jeg å lese dette forumet og ikke minst forumet på www.svenskkniv.se, er ikke så fryktelig med aktivitet der noe mer (Facebook dreper dessverre alle forum), men jeg lærte masse underveis. Der er det mange byggetråder når det kommer til kniv, og man kan plukke opp forskjellige ting underveis og lære en hel masse, spesielt når man har knota med noen resultater seg 

Her inne er det spesielt de du trådene til haretex som er helt fantastiske. Spesielt den med sliresying var iallfall veldig til hjelp for meg når jeg skulle sy min første slire. Jeg har nok endret min måte å lage slirer på underveis, men jeg prøvde forskjellige måter etterhvert å sy slirer på og kom til en blanding av de alle :) Og det fungerer for meg

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker godt den nederste, minner meg om en flåkniv jeg hadde i Canada for mange herrens år siden.
Forutsatt at det er godt stål kunne den fint fungere som flåkniv på større dyr.
Jeg syns også det er litt artig at du med den beveger deg litt bort fra den klassiske nordiske brukskniven, og  viser noe nytt :)

Link to comment
Share on other sites

På 21.11.2017 den 10.28, Hermansen skrev:



Her inne er det spesielt de du trådene til haretex som er helt fantastiske. Spesielt den med sliresying var iallfall veldig til hjelp for meg når jeg skulle sy min første slire. Jeg har nok endret min måte å lage slirer på underveis, men jeg prøvde forskjellige måter etterhvert å sy slirer på og kom til en blanding av de alle :) Og det fungerer for meg

 

Spørs om ikke snart alle bildene i de trådene forsvinner. Photo-bucket skal plutselig ha en hel haug med mere penger for lagringen. Siden jeg sjelden bruker tjenesten mer så kommer jeg ikke til å betale for det.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...